Bukan Blog Kamu: PENDEDAHAN : TEKNIK PENCULIKAN DARI PENCULIK.. HATI-HATI..

Wednesday, August 13

PENDEDAHAN : TEKNIK PENCULIKAN DARI PENCULIK.. HATI-HATI..





Semenjak kebelakangan ni banyak sangat kes culik...
hati risau dengan penculik2 yang jahat sangat ni..
macam2 cara penjahat ni buat supaya misi berjaya..
antaranya macam kes kat bawah ni....


Bila terbaca, teringat ada satu kakak ni minat
sangat dia dengan nawfal.. masa tu bawak nawfal
main kat taman permainan.. ada akak ni usha je..
lepas tu ajak kita borak.. cakap bak sini budak tu
Geram pulak tengoknya.. saya sengih2...

dah mintak2 saya pun bagi.. akak tu pun dukung..
dalam hati tu risau jugak sebab kita tak kenal dia..
tapi bila tengok keadaan dia yang mengandung tu
yang buat saya rasa dia taklah jahat kot.. hihi..
lagipun dalam mall... anak dia 2 orang main kat situ..
risau sebab dia kat luar dari pagar tempat main..

fuhh baca kes ni memang seriau jadiknya..
hati2.. kalau terleka ada anak yang jadi mangsa..
buat orang jahat.. anda jahat.. anda dapat balasannya..
hidup kita ni berTUHAN.. jangan ingat anda tu berkuasa..
atas dunia je anda dah dapat balasan... Tuhan bayar cash!

Selain dari berusaha untuk tidak terjadi kejadian malang,
Kita berdoa dan baca ayat pendinding moga kita 
dilindungi dari anasir2 kejahatan yang melampau..




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

2 2 ORANG KATA:

eMMe said...

Bert, btol tu... kalo kes culik, culikkkk je... kalo kes terhempas, terhempasss je.. cam ikut musim kan... tapi mmg kite tak leh ambil sambil lewa je.. kene sentiasa beringat.. anak kita bukan anak dia! jgn mudah sgt PERCAYA ORG yg KITA TAK KENALI.... PST: meh la raya umah akak bert..tringin nak jumpe...

Pn Sheila said...

Ya Allah takutnyer. sekarang macam2 orgkan.. minta jauhkan perkara cam ni...

salam aidilfitri bert... jom singgah
http://putributterflypunyablog.blogspot.com/2014/08/segmen-biar-saya-tolong-cik-farra.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...