Bukan Blog Kamu: KENAPA SAYA BARU TAU KUEW TEOW KUNGFU ITU SEDAP??

Wednesday, August 6

KENAPA SAYA BARU TAU KUEW TEOW KUNGFU ITU SEDAP??



Kenapa saya baru tau kewujudan makan ni ha?


Selama 30 tahun hidup kat muka bumi ni baru tau
makanan kuew teow kungfu ni antara makanan
yang sedap dan wujud di muka bumi ni.. haha

ok begini kisahnya.. maaf entry ni berunsur jakun..
suatu hari di bulan puasa, adik ipar saya ada
Mengorder ni buat sappedek di malam hari..
saya order nasi goreng je masa tu.. rasanya hmm..

dia mengoffer untuk rasa makanannya..
katanya kuew teow kungfu.. hmm muka saya?
tak herannya.. sebab saya bukan peminat kuew teow..
kalau char kuew teow tu boleh telan  lagi la..
makanan pelik2 ni memang dah malas nak cuba..
sebab pernah tercuba dan tak kene dengan tekak
membazir je bila tak habis nak hadam... tak elok tuu!

saya pun try.. alamakkk sedapnyee abaq hang!
try la 2,3 kali.. memang sedapppp.. baru ko tau ye!
sejak dari itu penyakit kuewteow kungfu berjangkit..
kalau termakan di kedai mesti nak ngoder jugak..
Tapi yang tak bestnya makanan ni tak mengenyangkan..
cukup sekadar lapik perut sahaja.. lagi2 dah gemuk skang

lakibini sama naik haha.. bulan puasa patut kurus
tapi naik pulak berat badan.. haiyya... eh lari tajuk..
Kalau digugel resipinya senang je nak buat..
nak kenyang sampai terlentang sila buat sendiri ya..

tata..

psst : entry ni tidak menyediakan resipi.. sekian..




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

3 2 ORANG KATA:

- AZIE - said...

memg sedap bert...sbb dicampur telur koayteow tu.. nak resepi dkt blog sy ada...dijamin sedap n mudah hihihihi...

permatabiru said...

siyes mmg sedap kalau kena cara masakannya..koew teow celop teluq..hehe

idzwa kamaruddin said...

alaaa kan dah terliur!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...