Bukan Blog Kamu: Petua Hilangkan Kesan Kunyit

Wednesday, April 21

Petua Hilangkan Kesan Kunyit

Terutamanya pada BLENDER!!! Hehehe... bila dah kisar kunyit mesti tak hilang kale kuning2 tu kan...


Nak hilangkan tu senang jer... titiskan beberapa titik peluntur ke dalam blender yang berkarat tuh.. jangan lupa letak air yer..


Pastu goncangkan sampai kale kuning tu hilang ataupun luntur.. lepas tu buang airnya & gosokkan bahagian dlam blender tu dengan hampas kelapa atau pun kulit limau nipis..


Kesan kunyit tu akan hilang & blender anda tu putih balik macam baru beli...







Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

0 2 ORANG KATA:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...