Bukan Blog Kamu: SEDAP GILEEEE DURIAN PAHANG..!

Wednesday, March 15

SEDAP GILEEEE DURIAN PAHANG..!

Dah masuk 2017 bulan 3 pulak tu ha.. Baru terhegeh2 nak update blog.. Haha.. Sungguh usang la blog ni.. Tipula tak rindu.. Tapi nak buat cemana.. Ada je alasan kihkih..

Yang pastinya sebab bizi dengan bisnes, dan sekarang pulak laptop meragam. Berat dengan gambar agaknya.. Lembapppp je.. Tak semangat nak bukak laptop.. Ni try update pakai hp.. Yezza.. Nasib baik boleyyyy.. Yeayyy.. Hidup bloggerrrr!! 😂


Sebenarnya dah lama ciklaki ajak makan durian tepi jalan.. Tapi ntah selalu je tak berkesempatan.. Jadinya kisah kelmarin.. 

Ada ke putrajaya.. Jumpa adik2 ipar disitu.. Petang tolong tukarkan tayar pecah kat pr14.. Setel disitu ke dorsett pulak.. Ngambik adik ipar yg tgh tgu spm tu keje kat dalam mall tu.. Ingat nak lepak foodcourt nak makan sebab luar hujan.. Kosongggg jee.. Hehe.. Tengah renovate kot.. Tp sempat la. minum2 jap kat restoran dalam tu ape ntah lupe pulak nak usha nama kedainya.. Takpalah tak penting.. 

Selesai minum minam.. Maka terus ke pr9.. Ke klinik kat situ.. Baru tau ada bukak malam jugak.. Boleh la cek si kecik demam pulak dia.. Kat tepi mata dah jadi biru lebam jatuh bilik air eksiden dengan abangnya... Haiihh.. 

Setel terus makan kat foodcourt kat situ.. Makan sampai kenyang.. Yang penting roti john situ wajib order.. Kegemaran cik laki bukan bininya.. Hehe.. Dah menteneng perut maka pulanglah kami ke nilai...

 Ondeway balik ternampak pulak lampu terang suluh durian kat simpang keluar dari putrajaya nak ke bangi.. Sungai merab nama tempatnya.. "Ehh duriann!" Kata cik laki.. "Nak tak?... Tapi alaaa.. Duit habis dah.. Kene cucuk duit dulula".. Maka bininya pun terkinja2.. "Nakkk nakkk" lama dah tak baham durian nih.. Dah terlajak dah pun.. Sampai kat flyover tu kami masuk bawah dan buat uturn.. Ada atm maybank ngan cimb sebelum sampai sungai merab tu.. Singgah meben la ape lagi..

Maka bersilalah atas pangkin sebelah gerai ni.. Bininya tak tau pape.. Laki dia sibuk order kat brade2 jual doghoyan nih.. 3 biji je amik.. Brade ni pegi bukak semua pulak.. Siap freegift sebiji lagi brada tu belanja..

Macam orang kebuluran.. Rakusss makan sebab sedappppppppp ya ampunnnn.. Tebal isinya.. Manisss dan gebu gebas macam aiskrim.. Tanya durian mana ni katanya durian pahang.. Macam pestime je makan durian pahang ni lah.. 



Tapi tak habis pun.. Sebab baru lepas makan.. Kenyang lagi.. Dan kami bungkus bawak balik.. Terbaiklahh.. Bila dalam kereta tanya.. Durian mana amik? Kan ada 3 pilihan tu.. Durian udang merah, kampung special dan durian yang dah nak rosak tu panggil ape ntah lupeplak..

Maka cik laki cakap.. Durian udang merahh tula.. Kacuk ngan D24 kata tokey tadi.. Ohh yeke.. Ingtkan amik yg hujung tu 2 - rm15.. Terus cik laki menemplak.. Hishh nak makan durian takkan nak amik yang tu.. Tak sedapp.. Nak rasa biar rasa yang sedap.. Mahal sikit takpa janji puas setahun.. 😂

Paham sangat dah ragam dia.. Dia suka durian yang sedap je.. Tak sedap dia tak layan.. Amboii.. Dulu duk kampung memang senang la dan free je dapat durian kampung gajah tu.. Sekarang nak rasa yang sedap kene la beli.. Rm100++ kene malam tu.. Terkejut acik.. Dah lama tak beli durian tak tau pulak mahal camtu regenya.. 

Takpa yang penting ciklaki belanjaaa.. Yeayy.. Hehe mekaseh kanda.. Nanti rindu durian boleh cari lagi keh.. Okbai 😉


Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

0 2 ORANG KATA:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...