Thursday, February 20

SURIRUMAH PEKERJAAN KOLOT??


 Pernah suatu masa dulu diejek sebab kata nak jadi surirumah..
dia kata saya bodoh dengan sungguh spontan sekali...
saya tak abis cakap lagi sedass bodoh dia kasik haha..
takpela kak.. saya suka kerja surirumah tapi ada bisness maaaa..
"oooo..." panjang dia jawab ooo kat saya kihkihkih...

walaupun kerja suri rumah ni 24 jam tapi saya seronok..
rasanya dah penat dah nak jadi pekerja makan gaji..
diam tak diam dulu 10 pekerjaan saya pernah buat..
bekerja untuk cari pengalaman aje.. nekad dah nak berniaga..
orang lain mungkin tak minat sebab terperap kat rumah..
ye saya memang suke memerap kat rumah aje...
rumahku syurgaku gitulah..

dulu sebelum kawen syokla kerja.. tak perlu pikir nak layan laki ke
layan anak ke..layan diri sendiri la.. duit tiap2 bulan ada sebab bergaji.
tapi bila dah kawen saya musti mau layan laki.. mau layan anak...
duit...? dari rumah pun boleh carik duit... macam saya buat sekarang..

apa yang seronoknya jadi surirumah sambil berniaga ni..
boleh relaks2 sambil buat2 kerja.. sukahati la nak rehat bila..
kalau buat bisnes partime sukahati la nak cuti ke.. tak perlu apply2 cuti..
dapat tengok anak membesar depan mata paling best kan....
sakit pening senang kita jaga.. tu pun jarang sakit sebab duk rumah je..
saya tak suka orang jaga.. tak sama macam kita jaga sendiri..
duit boleh carik... anak takde dalang gantinya... 

nak pegi mana pun sukahatilah janji dengan adanya izin suami ya..
saya jarang sangat keluar rumah tanpa suami.. sebab dia yang tolong
bawakkan kesana kemari kesitu kesanun.. sampaikan lesen pun mati gitu
je tak berenew2 lagi dah masuk 7 bulan dah.. alamakkk lupe la oii..
bila dia free kami keluar la.. jalan2 ka... shopping2 ka... 
lagi2 bini cikgu... cuti sekolah memang seronok la kesana sini hihi

so bukan kolot ye... pekerjaan terbaik di dunia....
saya yakin sebenarnya ramai ibu2 nak jadi surirumah...
dapat bela rumah.. bela laki.. bela anak sendiri...
tapi sebabkan faktor ekonomi... harus jugaklah kiranya bekerja...

nak jadi suri rumah tapi nak berniaga sebagai punca pendapatan...
tapi tak tau nak meniaga apa.... saya pernah share entry sebelum  ni..
11 IDEA PERNIAGAAN DARI RUMAH.. pegi baca mana tau anda
terpaut mana2 satu perniagaan yang anda minat dan suka nak buat..?

carik saya cepat2 kalau nak tau apa perniagaan yang ada modal
dan takde modal pun boleh berniaga... saya akan share kan 
tips2 perniagaan apa yang saya tau.. perniagaan apa modal sikit..
sumber/supplier mana nak carik.. nak bukak kedai ke.. atau nak 
buat bisnes online ke.. sumber kewangan mana yang nak carik...
dan lelain lagi... carik saya kat SINI okeh.. insyallah saya bantu...

10 comments:

Masya said...

duduk rumah yg penting pandai cr duit jgkkan.. rezeki semua yg ada yg penting usaha...

sitirohaida said...

kalau boleh saya nak jadi surirumah sepenuh masa bila dah ada anak-anak nanti...

Kakzakie Purvit said...

Kakak rasa ramai wanita/ibu/isteri kalau boleh memang tak nak kerja dan nak duduk rumah tapi setiap org juga ada alasan sendiri mengapa terpaksa kerja dan terpaksa duduk rumah...

Cikgu Abah said...

kalau boleh saya pon nak jadi suri rumah..hehehe...

fieda said...

saya suke dgn pekerjaan surirumah...hihihi..sesuka ati nk msuk office kul brp pun sbb kitelah bos

ct kektus said...

mana ada kolot. mak saya surirumah juga. tapi alhamdulillah ada rezeki yg boleh dibuat dari rumah. :D

Izwa Kamaruddin said...

org power je yg bleh jadi surirumah..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Jadi suri rumah lagi berkat hidup akak. Cuma kadang-kadang terpaksa bekerja kerana keperluan kehidupan.

Anonymous said...

sapa kata.. surirumah anatara tugas plg muliakan !

Dalilayusf said...

Sy jugak, bukan sorg dua tapi ramai yang kate saya bodo..tak pe..buat pekak je...kita tak leh nak puaskan hati org, tp kita kena jaga anak2 supaya tak nyesal kemudian hari...

http://dalilayusof.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...