Wednesday, April 18

Review Filem - JIDIN SENGAL yang memang sengal


akibat dah terlanggan di astro first oleh seseorang bukan di rumah saya
yang mana kebetulan saya berada di rumah itu dan ingin menonton TV..
sudah terlanggan maka saya pun menonton filem ini dari awal sampai
la penghujungnya dengan wajah yang berkerut seribu di dahi...

kalau tengok poster tu ada tertera 'KETAWA DI PAWAGAM'
tapi saya tengok takde pon ketawa.. mungkin sebab saya
tak tengok kot di pawagam tu pasal tak ketawa langsung..
malah muka saya sangat seriyus dan selalu menggelengkan kepala..

menyesal sehingga rasa sengal betul tengok cerita ni...aduiyai..
kenapa ye filem melayu sekarang macam ni ye?...
ke saya yang sengal tak paham tengok cerita jidin sengal ni..
nak kata buat hiburan? sikit pun tak terhibur langsung..

ceritanya merepek meraban.. susunan plot tak cantik..
moral?? hmm jauh sekali la ada dalam cerita ni...
aksi yang tak senonoh je banyak.. lawak slapstik..
oh memang tak minat langsung nak buat hiburan..

ish malas la nak komen panjang2.. nanti orang kata..
"kalau pandai sangat buat la filem sendiri.. komen je pandai"
kadang2, filem tu guna je pelakon pelawak dan cerita
berunsurkan komedi gayanya.. tapi sikit pun tak gelak haha.. kesian!

filem melayu sekarang??.. hurmm.. seddeyyyy!!

4 comments:

Diana @ BKKC said...

BERT ...citer skang nak buat simple2 semua..nak bg org gelak tanpa buat org ok.. Hmm..habislah cerita melayu skang ni.ntah pape je

Miss N™ said...

Nur xtengok lagi... tapai dari ulasan bert ni, rasanya filem kita ni xde kualiti dah kot.

bila pgarahnya fikir untung je.. hasilnya pun cm ni la..

azzey said...

tgk promonya kt astro pon dh gelak besor...

IFA Athirah said...

mngkin sbb asik nk buat cite gelak smpai kering idea kot :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...