Thursday, April 12

Kene halau dengan jururawat... sedihhhh :(



sedddeeeyyy la sangattttt (TDDMKA) haha tajuk takleh blaah!
takde sedih la... ceritanya macam ni kisah pagi tadi datang klinik..

sampai je klinik pagi tadi dalam jam 9 lebih gitu (lambat dah ni)
saya dan cik asven tiba di klinik yang berhampiran dengan rumah..
"abang cakap ye dengan nurse tu ek.. malu ahhh"
arah saya pada cik asven ketika keluar dari pintu kereta...

sampai je depan kaunter cik asven pun menyapa...
"assalamualaikum puan.. nak tanya sikit la...
patutnya semalam isteri saya ni ada temuduga kat sini
tapi tak dapat datang boleh datang hari ni kan?"
nurse tu menjawab sambil tergelak2 bersama saya...
"temujanji la... haha... eh takpe.. semalam kan klinik tutup
takpela dimahapkan boleh je datang hari ni..."

saya pun tersengih2 dan terus menekan tettttt untuk ambik no giliran..
semalam dah tutup klinik.. harini ramai sangat orang... kami
pun duduk di tengah2 di bahagian penunggu klinik ibu dan bayi...
no giliran di tangan menunjukkan 1060... sedangkan no terkini 1030
kalau tak silap pandang pagi tadi la...

baru je menunggu kira2 tak sampai 10 minit sambil bergosip
itu ini dengan cik asven tiba2 nurse tu panggil balik...
"dik.. leh datang minggu depan tak.. ingatkan cek perut je..
tapi datang minggu depan, puasa tau sebab arini doktor takde"
bagitau nurse itu dengan penuh berhemah tanpa segan silu..
"oh yeke... ha oklah kalau camtu.. minggu depan saya datang"
tanpa banyak soal dan karenah di jiwa saya pun ok kan ajela..

duduk semula di bangku bersama cik asven dan bagitau berita itu..
saya sangat gembira kerana sejak malam tadi kene puasa..
pedih perot woihh tahan lapar... dengan tak sabarnya saya pun ajak
cik asven pegi makan dan sarapan memandangkan baru je nak pukul 10..

kenapa pulak kene puasa? sebab saya kene ada test kencing manis...
nak amik darah bagai dan scan peyut kata cik misi nya...
maka minggu depan saya kene la puasa lagi huhuhu...
takpelah mungkin ada hikmah kenapa saya tak di cek arini..
maka pulanglah kami ke rumah dengan kekenyangan perot yang gendot..


6 comments:

Unknown said...

:) hehehe......apelah...
doktor buat part time klinik ke?

LiNda said...

lor...boleh plak mcm tu ye. Hehe, terpkse la dtg next week plak kan

dwatyKNY said...

mesti terus cuti kan??? hehehe

Unknown said...

eh
cam plik plak doktor xdek..
ish ish ish..
agak2 braper pinggan akak makan pastu:p

eMMe said...

hehehe..temuduga ekk.. tershashul plak, adeh!

misshannajr said...

temuduga ek haha!! dah rasa ke minum air gula yg lazat tu..kalau taknak rasa baik jaga makan hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...