Friday, September 25

BINA KERJAYA LUMAYAN DARI RUMAH

Pinjam gambar bisnes adik ipar.. boleh?

Bestkan tengok bungkusan2 camni untuk dipos
pada customer yang mengoder.. sebab tu bisnes online
makin lama makin meningkat.. macam2 boleh dibuat
dengan bisnes online.. Poslaju pun makin kaya kehkeh..

saya selalu ke pos laju.. boleh kata setiap hari..
Macam di ipoh tutup jam 8.30 malam..
Selalu saya tengok, bila dah petang nak ke malam
tu bungkusan2 cukup banyak.., kadang2 boleh jumpa
muka orang yang sama setiap hari.. penah gak saya
tanya.. "bisnes ape?" Teruja tengok muka dia ada 
setiap hari dan setiap hari berbeg2 berkotak2 datang
Pos barang untuk customer dia.. bukan dia sorang..
ramai yang macam tu.. kagum sangat!

ada yang buat partime je., ada yang dah memang fulltime
Buat bisnes online dari rumah.. tak hairan ada yang dah jadi
jutawan buat bisnes online.. takperlu sewa kedai bagai..
cuma perlukan staff sahja untuk uruskan stok dan order..

Saya pun tengah membina kerjaya dari rumah..
sebelum ni 'agak berjaya' dalam bisnes coklat..
tapi kekangan berbaby tecik terpaksalah distopkan
dan rasanya pencen terus hehehe.. maleh dahh..
Ada je permintaan dari customer yang pernah order
terkejut mereka saya dah stop.. alaaa.. sorii..



Tapi pengalaman tu best.. bila nekad saya dah stop
biz coklat sejak tahun lepas saya dah start pun 
dengan bisnes lain.. core bisnes saya jadi
service marketer klinik aesthetic abang saya..
ai ada gaji tau.. bestt hikhik.. dan ada jugak
jual benda2 lain buat sampingan.. saje suka2..

Yang penting kerjaya saya skang lebih kepada
dengan smartphone sahaja dan kalau ada order
cuma perlu bungkus dan pos sahaja., simple kan..
dan boleh ngadap anak selalu.. dulu buat coklat
serupa macam kerja di luar walaupun duk rumah..
dengan anak cuma memandang je.. nak bersama
Selalu tak dapat.. apetah lagi nak sembang2..
terlampau bizi.. dan kerja itu perlu fokus..

So babai bisnes itu.. selamat tinggal dan
itu menjadi guru dan pengalaman manis...
Dan yang best boleh rapat dengan anak selalu
bila dah buat bisnes baru.. lagi syok dan sempoii..
tuje nak cite.. okbai.. 


1 comment:

Suria Amanda said...

SA pun masih tercari-cari biz yang boleh buat sambil2...nak jual tudung dah ramai yang jual...nak jual kain pun dah ramai...sabau jer la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...