Wednesday, March 21

Zero popularkan lagu Anak Kampung dari Jimmy Palikat

saya ambik scene yang paling pendek masa raja lawak akhir

haritu nyanyian jozan dan kumpulan zero...

saya ingat mula-mula lagu ni ciptaan kumpulan zero tu

sendiri tapi saya silap, bila baca komen2 di youtube

barula tau yang penyanyi asal lagi ini dari sabahan juga

yang bernama Jimmy Palikat.. makin syok plak layan lagu nih...

saya ambik sini version Jimmy dengan One Nation Emcees

sekali dengan liriknya sekali... hihihi... syokkkk!!!


JP:
Memang aku ini , anak orang miskin
tiada apa-apa , yang dapatku berikan
engkau memang cantik
memang tidak padan dan tidak sepadan

MIMI:
aku anak kampung , tiada pelajaran

kuli - kuli sahaja ,memang tidak padan
cute bah kau itu
ramai yang tergoda lagi yang jelita

CHORUS

tiada keretaku bawa kau jalan - jalan
rumahku pun tiada adapun bapa punya
apa lagi belanja mau bayar berian
kahwin sama kamu
bukannya ku tidak suka sama kamu
tapi aku takut hidup kau kan sengsara
kerna aku cinta aku lepaskan kau sama org lain

2nd verse

MIMI /JP
kita masih muda , masih ada masa
janganlah kau cari gadis macam saya
engkau memang cantik
nanti kau menyesal tiada guna

anak kampung ku anak kampung
tidak padan tidak sepadan

RAP

ZYDEE
hey si gadis yang manis
ku simpan duit sampai perut kempis
kalau dah cukup kita renjis - renjis
jangan kau nangis menu kita ikan bilis

JOJO
sia sanggup buat apa saja
siang malam overtime kerja
laman facebook nda sempat buka
ndamau kau sedih dan kecewa

ZYDEE
jangan kau sedih sabar kau gia
nanti kereta,rumah , ku buat kau bahagia
bukan undur diri belum bersedia
kau tunggu saja odooii giaaa


CHORUS

tiada keretaku bawa kau jalan - jalan
rumahku pun tiada adapun bapa punya
apa lagi belanja mau bayar berian
kahwin sama kamu
bukannya ku tidak suka sama kamu
tapi aku takut hidup kau kan sengsara
kerna aku cinta aku lepaskan kau sama org lain


engkau masih muda , cantik lagi menawan (jangan2)
janganlah kau cari lelaki macam saya (ok bah kalu ko)
engkau memang cantik (ahaa yup)
nanti kau menyesal tiada guna

nanti kau menyesal tiada guna x3



5 comments:

Miss N™ said...

selalu dengar lagu ni main dekat sinar.fm..

mula2 dulu dgr lelaki sy yg nyanyi, baru2 ni ade suara perempuan juga..

tahu lagu ni, dari raja lawak juga..hihih

Miss N™ said...

oo..yg versi perempuan ni, dgn nation one keeee...

baru tahu..:)

Reena Sidek said...

lagu ni memang best... suka dengar tp versi jimmy palikat laa...

lagu yg diolah baru tu... sy tak minat dengar...

Miss N™ said...

hahaha..terbalik sudaa..one nation..! bukan nation one.. :P

BERT said...

aah one nation emcees.. tapi yg ori lagi besss ehehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...