Bukan Blog Kamu: November 2011

Tuesday, November 29

KAKTAM SAKIT : badannya retak!!




Pada suatu hari yang agak hening waktunya…

Tiba-tiba saya terlihat sesuatu yang biasanya saya lakukan setiap hari

Bermain internet bersama2 mini lappy saya yang hitam legam..

Namanya si KAKTAM.. sempena nama panggilan dari anak buah

Untuk saya mereka panggil saya MAKTAM…


Lihatlah wajahnye ketika dibaluti dengan sarung kain yang gebu..

Pasti kaktam selesa tak berhujan tidak bersalju di danau rindu

Saya pon cemburu dengan beliau dalam keadaan selesa itu..

Saya pakai yang murah saje.. kecik tomey serta gelap gelita…





Apabila dia dibuka pula.. beginilah keadaan nasibnya..

Pakaian luarnya hitam.. dia sendri pon hitam legam..

Itulah akibatnye beliau di gelar KAKTAM..

Terimalah takdir anda yang hitam tu yer kaktam..

Sudah sejak azali kamu dilahirkan hitam..

Jangan banyak songeh pula…



Apabila dibukakan badannya bagaikan tiada apa2 yang berlaku

Siapa sangka siapa pula menduga..

Beliau pon tidak mahu ditakdirkan begini..

Mungkin dah sampai seru.. mungkin dah sampai waktu..

Keadaaanya juga hitam legam..




Yer.. inilah hasilnya.. inilah balasannye…

Saksikanlah..

Tatkala apabila beliau dibukakan dengan menggunakan bateri…

Lihatlah pada muka beliau yang hitam tu

Tatkala cahaya sudah menusuk ke wajahnye…

Lihatlah!!!!!!!!


Tidak perlulah saya menceritakan dengan lebih lanjut..

Kenapa takdir beliau begini…

Wajahnya retak 80ribu kaki persegi…

Tiada lagi seri di wajahnya…

Tiada lagi tawa riang di raut wajahnya…

Wajahnye masam mencuka…

Bak disiram air asid ke wajahnya…


Hari-hari ku berteman sepi…

Malam2 ku tidak lagi gembira lagi ditemani beliau ini…

Malam ku akan jadi kesiangan apabila hari dah siang…


Tunggulah… jika aku sudi.. akan ku rawatmu..

Jika tidak, mungkin aku akan cari pengganti buatmu…

Selamat jalan romeo kaktam…

Moga panjang umur & dimurahkan rezeki…



Sekian cerita sedih saya yang kesepian tanpa belog kecintaan ini…

Sob sob sob sob





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Sunday, November 27

KESIAN... KESEPIAN...

CATATAN SETELAH SEKIAN LAMA KESEPIAN

baru dapat online menggunakan lappy milik anak buah..
saya kini berada di negeri sembilan.. balik kampung setelah
sekian lama tak balik ada la dalam 2 bulan gitu hihihi..

sangat kesepian bila saya diuji dengan kedua-dua lappy
dirundung penyakit yang tidak diundang...
ditambah plak kedua-dua broadband maxis milik kami berdua
habis dilenjan sampai abih limitnya...

ditambah lagi wifi di quarters tempat tinggal kami juga
turut bermasalah akibat dentuman petir dan kilat sehingga
langsung tak boleh mengonlainkan diri melainkan pergi ke CC..
ohhh zaman untuk melepak di CC sudah habis...
tak kuasa dah nak lepak cc macam dulu berejam-jam pun sanggup..

sempit sekejap otak bila tak terdedah dengan dunia tanpa sempadan ini..
saya lebih memilih internet dari televisyen...
internet kecundang... layan la tivi sampai muntah..
berharap segalanya akan berakhir dengan segera...
waduhh kok mabuk banget nak ngapdet beloggg!!



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Selamat pengantin baru sharifah mariam!


pinjam gambar sattt???



ikatan janji termetrai sudah...
akhirnya terjadilah peristiwa yang bersejarah buat sahabat saya
sharifah mariam atau dikenali sebagai dekma
telah selamat dinikahkan pada jumaat lepas
diresepsikan semalam di seremban negeri sembilan...

saya juga turut wujud bersama pasangan saya
untuk meraikan sahabat saya merangkap pengapit saya
sewaktu saya kawen beberapa bulan yang lalu...

tahniah dekma dan fairus..
moga dibahagiakan sampai akhir hayat hingga ke sorga
dan dikurniakan zuriat soleh dan solehah....

cuti sekolah ni ramai betul kawan2 nak kawen ni..
hmm mana satu la nak pegi...
cik asben pulak banyak program...
jika tiada peluang untuk menghadirkan diri...
mahapkan saya kawan2 yang kawen2...

tahniah dan selamat peranten baru semua kawan2 saya
yang bakal menamatkan zaman bujang...
yang belom kawen dan nak kawen..
cepat2 kawen........... syokkk woo kawen hahaha...



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Sunday, November 13

Apakan daya saya terpaksa

AMARAN!!

INI NOTA PENDEK DARI TUAN BELOG YANG KESEPIAN....

memang terpaksa.. nak buat cemana...
ketagih cemana sekalipun takleh nak kata apa...
hanya merenung dari jauh... hanya tengok dari jauh..
nak kata apa? tengok jelah... jeles?? semestinya!!

tapi takpe.. saya janji.. jika semuanya selesai..
saya akan kembali bersiaran semula...
selepas kedua2 laptop diformat dan direpair semula
bagi memantopkan lagi kelajuan dan kemajuan...

maafkan saya belog kecintaan...
saya terpaksa melupakanmu barang seketika...
andai terjumpa kompete sesape...
akan ku jengok kamu... jangan risau...
saya tetap cintakan kamu.... abeh la BE saya uwaaaaa!!!
lame tak mengecapi nikmat BE ni setelah terjadinya
peristiwa yang tidak diingini sebagai blogger gila ngapdet...

tata belog... kompete dah elok nanti kita lenjan abeh2san...
kita kembalikan BE saya yang telah hilang kehkehkeh..
tak main la ME dan ME... sikit ahhaha... gila tak bersyukur...

Alhamdulillah... Insyallah semoga semuanya kembali...









Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Tuesday, November 8

Tamat sudah Drama Soffiya


hik hik hik.. tak sabar lagi nak tau apa kesudahannya cerita ini...
setelah menonton hampir 2 bulan lamanya...

apa yang akan jadi dengan Soffi, Fiona, Illyas, Kamal dan Muiz?
saksikan ini petang episod terakhir...
tapi bila tengok iklan macam tau je ape abehnya cerita ini...
mesti ramai yang memadankan muka si fiona ye...

aha... esok ada cerita baru plak.. bess ke tak bess ke tengok dulu..
kalo bess boleh layan sampai habeh... tak bess bolayan la gue
kehkehkehkehkeh...

apepon.. pelakon2 dalam drama ni sume main peranan dengan baik
sampai semuanya beremosi dengan sungguh tragik skali bukan??
dan tak lupe jugak sambungan CINTA ELYSA ini malam...
yang mana rumah lokasinya sama je dengan rumah SOFFIYA...
rumah saper la tu ek... cantek!


Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Loghat mana munasabah???

Timbul persoalan, loghat daerah manakah yang lebih munasabah di antara loghat utara dengan loghat pantai timur?

Jawapannya: Loghat pantai timur (Kelate) adalah munasabah

Bahasa Melayu standard:
"Dia pergi ke rumah jiran untuk mencari emaknya tetapi setelah sampai di situ didapati emaknya tiada."


Loghat Utara (kedah):
"Dia pi ghumah jiran nak caghi mak dia, pi pi mak dia tak dak".

Loghat Pantai Timur (kelate):
"Dio gi ghumoh jire nok caghi mek dio, gi gi mek dio tak dok."


KESIMPULAN:

Tidak mungkin pipi emaknya tiada; tetapi kalau gigi maknya tidak ada memang munasabahlah



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Monday, November 7

PETUA : Pelbagai petua MUJARAB

Dah cuba pelbagai petua?? Anda ingin cuba petua yang lain dari yang lain??

Apa kata anda ikuti petua ini agar masalah poblem anda

dapat diselesaikan dengan lebih episen & epektip…


1. Petua Cepat DiPinang

- Banyakkan Meminum Air Pinang


2. Menegangkan Kulit Muka

- Stapler Tempat? Yg Kendur Tu..


3. Menghilangkan Bau Badan

- Berendam Dalam Minyak Wangi


4. Melembutkan Rambut

- Rendam Kepala Dalam Air Menggelegak. ..


5. Melebatkan Rambut

- Cari Baja Rambut...


6. Menghilangkan Ketuat

- Potong Dgn Pisau Cukur Cap Buaya... .


7. Mengempiskan Perut

- Jgn Makan & Jgn Minum...


8. Mengekalkan Kecantikan

- Kekalkan Mekap, Jgn Basuh2...


9. Menyegarkan Mata

- Tuang Eye Mo. ..


10. Mengelak Rambut Gugur

- Lumur Dengan Gam Gajah...


11. Mengatasi Tumit Pecah

- Jalan Berjengket-Jengket


13. Menghaluskan Kulit Muka

- Gosok Dgn Kertas Pasir


14. Menaikkan Seri Muka

- Makan Kuih Seri Muka Sambil Naik Tangga..


15. Menghilangkan Bau Mulut

- Minum Minyak Wangi


16. Menghilangkan Lebam Di Mata

- Elakkan Dari Kena Penumbok..



HAHA jangan marah ye... ini petua main2 aje...

sekadar merpau meraban di hari isnin yang kecutiyan yaa...





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Saturday, November 5

Saya tak nak naik belon panas!!!




Seronok ker naik belon panas ni… terngin juga nak naik…

tapi gayat serta jakun plak rasanyer.. takleh bayangkan kalo

dok kat atas tu tetiba belon tu meletop patu jatuh ke bawah…

Uuuu ngeriii ngerii…


pernah ada di Putrajaya kan? Pon terlepas nak lepaskan peluang nak g saner…

Seronok plak tgk gamba2 belon panas ni.. ader pelbagai rupa & bentuk…

Menarek!!! Tertarekkk!!!








kan? kan? kan?

canggih memang la canggih...
tapi takot la dengan kegayatan.. wuuuu seriyauuuu!!


Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Cari calon isteri (Dewasa sahaja!!!)

AMARAN

INI ADALAH BACAAN DAN HIBURAN ORANG DEWASA
YANG SEDANG MENCARI CALON ISTERI..
JIKA ANDA MASIH DI BAWAH UMUR DAN NAK BACA JUGAK
SILA TANGGUNG SENDIRI RISIKONYA...



Seorg ibu yg gusar kerana anak lelakinya tak kawin agi, 1 hari, si ibu pun bwklah calon2 yg dirasakan sesuai dan menjemput kedlm rumah.Lalu memanggil anak lelakinya untuk memilih yg mana berkenan.




CALON PERTAMA:

Ciri : Kulit cerah, rambut ikal mayang, pipi gebu, BUKIT besar.

Pekerjaan : Operator telefon

Si anak lelaki menolak calon pertama. Si ibu bertanya mengapa dia menolak, lalu si anaknya pun berkata: "Ala Mak... nih tak syiiokkk... .dia ni selalu ckp SILA TUNGGU SEBENTAR, TUNGGU SEBENTAR"




CALON KEDUA:

Ciri : Kulit sawa matang, mata bulat dan besar, badan 100% bergetah, BUKITnya Just nice

Pekerjaan : Setiausaha

Lalu si anak lelaki berkata "Ni lagi tak syiiookk... asyik2 HARAP BERSABAR... BERSABAR"

Si ibu gelisah kerana semua calon yg ditunjukkan tidak memenuhi kriteria anak lelakinya, lalu dia pun menjemput calon terakhir...




CALON TERAKHIR:

Ciri : Kulit gelap-gelita, mata sepet, badan langsung tak bergetah, BUKITnya kurang memuaskan

Pekerjaan : Guru.

Tanpa segan silu, si anak lelaki ini bersetuju utk memilih calon ini. Lalu si ibu pun pening kepala dan bertanya mengapa dipilih calon ini.

Anaknya pun memberitahu "Hah! mak ni la syyiokk sikit... kalau cikgu best sikit..pasal dia selalu cakap ULANG SEKALI LAGI, BUAT BANYAK-BANYAK, SALAH NI, BUAT MACAM NI 10 KALI LAGI, TERUSKAN..HAH..TERUSKAN DAH BETUL TU... "

Tiba-tiba adik ! lelaki tersebut yang berumur 10 tahun menyampuk... "Bang!!! Konduktor bas mini lagi bagus bang, Diaorg selalu ckp "NAIK CEPAT, NAIK CEPAT..MASUK, MASUK.MASUK LAGI, DLM LAGI... DLM LAGILAAAHHHHHH, MASUK BELAKANG..BELAKANG LAGI, LAGI BELAKANG SANA BELAKANG BYK KOSONG!


**hahaha kurang aja punyer ceritaaa!!**



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Friday, November 4

laa minggu ni raya haji ke??



sungguh tidak ku hiraukan langsung dengan kalendar..
sampaila ada yang saun minggu ni sambutan raya haji..
ingatkan minggu depan kehkehkeh...

oh ye ini entry autopublish.. bukan masa ini saya taip entry ini..
jangan silap paham plak la.. masa entry ini dipamirkan
saya sudah tau minggu ini raya haji.. jangan maree...



ok lah selamat menyambut hari raya korban...
selamat berkorban dan makan daging korban...
bukan terkoban di nahas jalan raya...
hati-hati dalam perjalanan.. ingat orang yang tersayang...



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Berjimba di petang Jumaat



mungkin apabila entry ini terpablish...
saya sedang enak berjimba2 dengan cik asven di bandar ipoh...


oleh kerana hari ini beliau sudah dicutikan oleh pihak sekolah
maka saya mencadangkan pada beliau yang sebelum ni agak
kebiziyan untuk berjimba berdua-duaan di bandar ipoh...
sekaligus membangkit memori silam kami bedua.. ewahhh *nyampah*


lame dah tak dating kat luar... tengok wayang ka...
dan aktiviti wajib nak berkarayoke lagi la kot hehe...


mesti seluruh pelusuk jalan raya yang begelar highway sudah jam
dan sesak dengan kenderaan berpusu-pusu untuk pulang ke kampung...


ishh tak lama lagi cuti sekolah... seronok la budak2 sekolah kan..
cikgu2 sekolah apetah lagi...hehe.. saya yang dah sememangnya
duduk rumah sentiasa la bercuti sakan di rumah sendiri...
tambahan nanti cik asven pon bercuti... hmmm
harus rancang seswatu ni masa cuti sekolah...
nanti dah bukak sekolah semula mesti beliau bizi balik..



ha okeylah... salam petang jumaat..
selamat bercuti dan selamat berhujung minggu....






Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

GILA : Bercinta dan mengandung anak bapa

haiyya.. nasib baiklah kafir... tapi kalo kafir pun
'berselera' plak dengan bapak sendiri??
main dengan anak sendiri sampai mengandung...
abih tu cemana plak dengan mak perempuan tu...
juga isteri kepada lelaki itu..

haiiyaaa bikin gue pening je pikey masalah orang..
ntahla memang tunggang langgang semuanya...

tapi kat sini pun ade jugak kan..
berapa banyak kes sumbang mahram...
memang dunia nak kiamat...

nauzubillahiminzalik...
moga kita dilindungi daripada perkara2 mungkar camtu....



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Penyanyi sebenar lagu CUPPYCAKE cun woo!!



anda masih ingat lagi lagu cuppycake yang menjadi kegilaan
untuk dibuat ringtone suatu masa dulu akibat daripada
kecomelan suara dan lagu itu kan kan kan...
banyak kali dengar pon tak muak ehhehee...


memang sangat comel budak ini nyanyi...
tapi kini beliau sudah remaja dan menjadi gadis yang cunnn banget...
beliau ialah amy castle.. ala ramai yang dah tau kan hehehe...
untuk yang tak tau tu meh sini nak kasik tau...


dari kecik comel... dah besar cun plak haishh...
bleh tengok kat website amy castle ni keh..




suke buat alarm masa guna lagu cuppycake tu...



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Kerja Baru : Menanda kertas peperiksaan

pengalaman saya menjadi seorang guru sekolah menengah
selama setahun sekitar 2009 akan diguna semula kini...
saya sekarang agak bizi menolong cik asven menanda
kertas peperiksaan dalam beberapa subjek yang beliau ajari..

selepas beliau tamat dalam DPLI bulan Mei lepas..
beliau telah dipostingkan dan dapat subjek bukan makanannya
seperti Bahasa Melayu, Sejarah dan Geografi...
sebagai guru penyambung kepada guru baru yang
sudah meninggalkan sekolah itu untuk mengambil dpli pulak...
kerana subjek makanannya ialah matematik dan sains..
nak tanak kene ajar jugak la kan?

suatu ketika dahulu saya mengajari subjek bahasa melayu jua..
maka dengan ini mudahlah cik asven meminta saya
membantu beliau merait kertas peperiksaan anak didiknya pula...
saya memang suka merait kertas peperiksaan...
lagi-lagi yang tanda ABCD tu... ehhee...
tapi tang nak baca karangan plak... adehh.. garu2 ketiak dibuatnya...

apa pun hidup mesti terus...
saya sangat gembira mendapat berita gembira dari cik asven
yang beliau kini.....................hmm tapayah la saya cite...
saya seronok sorang2 jela boleh... malu plak nak kongsikongsipatcai..
ape yang penting kerja saya ini dapat upah... yeahh!!!
mekaceh pada encik laki saya.. haha tak eklas sungguh saya berkoje..

hahahha sekian laporan surirumah dapat kerja baru...






Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Thursday, November 3

Bagaimana anda senyum?




Anda nak tau tak senyum pon ader macam2 jenis…
Ada banyak bentuk senyuman yang boleh kiter sengeh2
dengan kawan2 sedaramare musuh2 serta binatang2...
Tapi awas tak semua senyuman yang kita boleh berikan kepada mereka...
jom cekidaut2 hasil daripada kajian aku selame beberapa jam nih hehe

Senyuman kegembiraan

hmm...time ni mesti tengah-tengah masuk gaji....

time nilah kita happy sangat..

so berikan senyuman yang paling manis padakengkawan anda okey

seperti gambarajah di atas....







Senyuman kesipuan

senyuman ni kita berikan biasanya nak cover line

or dapat pujian dari rakan ..

so paparkan lah senyum tersebut.... ..

jangan over sudah.....

pastikan wajah anda sama seperti di atas...

baru ngam!! hohohoh




Senyuman mengada-gada

senyuman ini perlu anda berikan pada musuh-musuh anda...
bagi untuk menambahkan saham pahala ( kena umpat)
anda dan untuk menarik perhatian sekeliling.. ....hmmm
....
biar aper orang kater.. janji hidup mesti happy..
jangan sedeh2.. hidup sentiasa ader dugaan...
so jangan pikeykan sangat.. hoyeah!!


senyum2 selalu jer sumorang!!!
seeenyumm...... tapelu katta appa appa........


Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Drama Soffiya tamat hari selasa 8 November 2011


fuhh... memang dasat la penangan citer soffiya ni...
ramai orang katakan macam2 pasal cerita yang sangat emosi ini..
akhirnya semalam bercerai jua fiona dengan Illyas..
haaa mesti korang suke sangat kan hahaha....
rilek2.. drama je pon... jangan emo2.. nanti kita yang stress...

setelah ditilik2 dari web yang sangat dipercayai iaitu tv3..
drama ini akan tamat pada 8 haribulan hari selasa depan ..
dan akan di gantikan dengan cerita baru...
dah ada kan iklannya....?? tengok sendiri la ape cerita lepas ni...

tak sabar nak tunggu kesudahannya cerita ni...
agak2 soffiya dengan Illyas bersatu semula kah??
sebab bila baca sinopsis.. soffi pon dah tanak je dengan kamal..
hmm tengok jelah nanti kan...
buat peminat drama ni.. jangan emo2.. pening baca kat wall FB
sume duk ngutuk2 watak fiona tuh... haha..

oklah selamat menonton.. jangan lupa sembahyang Maghrib plak ye!


Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Budaya marah pemandu lain dalam kereta


cukup ramai bukan??? adakah anda tergolong dalam kategori
suke maki hamun pemandu lain dalam kereta anda sendiri?

kata pemandu lain lembab la.. terhegeh-hegeh la..
tak bagi signal la.. bawak macam orang mabuk la..
pegi mampos la.. dan bermacam2 lagi tohmahan
yang anda lemparkan kepada pemandu lain tatkala
anda di timpa bengang oleh pemandu yang bangang kan kan kan??

saya juga adalah pemandu yang sering bengang dengan pemandu lain
hahahaa... tanak mengata orang sangat sebab saya pun buat hahaha..

tapi saya disedarkan oleh insan yang paling rapat dengan saya
kerana tindakan saya itu sebenarnya membuatkan diri kita lebih stress..

katalah saya mengekori seekor kereta yang sangat perlahan pemanduannya..
sehingga mengganggu perjalanan saya yang mungkin pada masa itu
nak cepat menuju ke sebuah destinasi dengan tidak sabarnya lagi...
lalu saya pun memarahi pemandu itu tanpa pemandu itu mendengarinya..

ini contoh tau.. ayat sebenar disorok untuk menutupi malu penulis haha

"adoihh lembab betul la kete depan ni.. terhegeh2...
ha tengok tu... pakai empon bimbit.. tu pasal la lembab...
oi.. lenkali nak pakai tipon tapi bawak kete selo2 pegi tepi la oi"

tapi lebih kurang macam tu la saya marah kot hi hi hi

ngomel saya sorang2 sambil didengari oleh cik asven di sebelah
lalu beliau menyaun saya dengan berhemah sekali...

"tak payah bising2... potong je.. tapayah nak bebel2 sorang
bukan dia dengar pun.. dia bahagia dengan pemanduannya..
sedangkan yang kita stress dalam kereta ni.. betul tak?"

hmm ada betulnya jugak tu.. kita maki hamun disini
dengan dahi yang berkerut.. dengan kening yang menjengkut..
hati yang panas membara.. sedangkan pemandu yang dikatakan lembab
itu dok rilek bercenta dengan empon bimbit beliau
tanpa menghiraukan pemandu lain yang sesak nak cepat2 tu...

orang kata... mudah marah cepat tua...
cube perhatikan manusia yang anda kenal wataknya yang garang.
pastinya wajah nya lebih tua dari usia sebenar...
nak awet muda senyumlaaaa......... kan kan kan kan....

jangan marah... toksah layan dengan pemandu yang telah
membengangkan kita... silap2 haribulan berlanggar plak nanti...
tapi tula kan.. kita ni manusia.. takkan lari dari sifat marah..
lagi2 yang egonya tinggi bawak kereta besar..
bawak dekat highway 1 kilometer dah bagi highbeam suruh ketepi..
macam la aku tak nampak... eeee... ehhh haaa kan dah marah tu..

opssss..hihih pasni nak cube la tanak marah2 dah...
andai terjumpa pemandu yang bakal menensenkan kita
baik blah je.. buat tak tau sudah...
silap2 haribulan terjumpa dengan samseng jalanan nahas kita..
lagi2 perempuan... jaga2 ye kalau memandu sorang2...
banyak kes dah jadi...... hati-hati..............




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Budaya maki hamun dalam facebook




tipula saya tak pernah buat.. pernah gak buat dulu..
alaaa baru nak stat main pesbuk.. orang lain buat..
kita nak buat jugak yer??

tapi bila dah buat saya remove balik sebab
bila tengah marah akan keluarla perkataan yang tidak manis...
tapi bila hati dah sejuk dan baca semula apa yang kita marah itu
tiba-tiba saya kelihatan sangat bodoh gila buat macam itu..

ada yang buat.. marahkan orang itu.. marah kan orang ini.
dalam beliau tidak sedar.. beliau sedang tunjuk buruk laku sendiri....
muka cantik.. wajah kacak tampan.. tapi bahasa alamak ai..
lemas dengan orang yang apdet status maki2..
lemas dengan orang yang apdet status selang 2 minit sekali...

rasa nak saun je kat status penuh dengan maki hamun tu..

" alooo.. nak maki depan2 la.. takat dalam pesbuk alahai..
tak gentel la camtu woihh.. bukan orang tu tau pon kita maki2..
lebih baik gunakan bahasa kiasan lagi baik kot"

macam proffessor sentapmaknak pernah bagi tau..
bahasa sindiran dan kiasan lebih bermakna dari
maki hamun tidak tentu pasal...

nak lepas kan geram?? nak tarik perhatian??
mereka ada alasan mereka tersendiri...

jawapan yang paling mudah : REMOVE SAJA ORANG ITUUU...

tapi jika dia kawan saya... saya akan hide kan perbuatan beliau
di wall saya supaya tidak mengganggu mata saya lagi,...
ye saya sungguh kejam sebab saya sudah lemas dalam wall sendiri..

bagi saya.. lebih baik baca benda yang bermanfaat...
daripada makian dan cacian buat kita naik bernafsu amarah...
banyak cara lain nak melepaskan marah kot... hmm tahlah..

seronok la setan bila anda marah2 kan heheehe...



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Khamis terspontan # Mengutuk bila tak pandai berblog?



Tak faham??? terangkan ... (bukan mentertawakan)

Tak betul??? nasihatkan .... (bukan diumpatkan)

Tak tahu??? tunjukkan ... (bukan dimarahkan)

Tak jelas??? jelaskan ... (bukan dirumitkan)

Tak mampu??? usahakan ... (bukan dimanjakan)

Tak pandai berblog??? ditutorialkan ... (bukan dikutuk)

haha... tak percaya?? renung2kan laaa..............





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Wednesday, November 2

INFO : wanita dan buah...

AMARAN!!

ENTRY INI HANYA UNTUK KAUM WANITA SAHAJA..
JIKA ANDA ADALAH KAUM LELAKI
BOLEH JUGA BACA... TAPI TANGGUNG SENDIRI
SEBAB TAKDE KAITAN DENGAN ANDA PON HAHA..

SEKIAN HARAP MAKLONG



Jangan suka mendedah tubuh

Jadilah seperti jagung, jangan seperti gajus.
Jagung membungkus bijinya yang banyak,
sedangkan gajus mempamerkan bijinya yang cuma satu.



Setia terhadap pasangan

Jadilah seperti pohon pisang.
Pohon pisang kalau berbuah hanya sekali seumur hidupnya.



Kecantikan dalaman

Jad ilah seperti durian, jangan seperti kedondong.
Durian walaupun di luarnya penuh kulit yang tajam,
tetapi di dalamnya lembut dan manis.
Berbeza dengan kedondong, di luarnya mulus dan berkilat,
tetapi di dalamnya ada biji yang berduri.



Jaga kesucian dalam bergaul

Jadilah seperti sengkuang, walaupun hidup dalam tanah dan selut,
tetapi umbinya tetap putih bersih.



Selalu bertindak adil

Jadilah seperti tandan petai, bukan tandan rambutan.
Tandan petai membahagi makanan sama rata ke biji2nya,
semua seimbang, tidak seperti rambutan, ada yang kecil ada yang besar.


Semakin tua semakin bijaksana

Jadilah seperti cili. Semakin tua, semakin pedas.



Jangan bermuka-muka

Jadilah seperti buah manggis.
Buah manggis bisa diteka isinya dari bahagian bawah buahnya.



Menjadi banyak manfaat

Jadilah seperti buah....
Kerana selain bermanfaat sebagai sumber tumbesaran buat anak,
ia mampu menjadi alat rekreasi buat bapaknya juga!



terima kasih pengirim email saya.. besss sungguh info ini hehehe




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Rabu tak nak cakap # BUAYA MASUK BANDAR

LOKASI : BANGKOK THAILAND




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

menganga dan mengangkang.. seronok kah?


Tak lenguh ke bawak moto cenggitu..

mengangkang.. terkuak.. terkepak.. terbeluek..

haha tak paham betoi org yang minat bawak moto ceni..

kalo dah minat, mengangkang2 pon tader hal..

mungkin barulah dikatakan mat moto sejati...

lagi besar kangkang.. lagi besar kepaknyer..

lagi stylo la gayanyer kot.. ntah.. sebbaek aku tak minat moto...

kew kew kew kew..




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...