Bukan Blog Kamu: April 2011

Thursday, April 21

Usop Wilcha : Certinggi certinggi lagi bes dari cercrite cercrite




"kome kome kome kome kome.. kome come and go.. kome come and go"


Antara video yang aku kasik ulang tayang tettiap hari sampai muntah..
hahaha sangat lawak & lawak sekali sehingga terlawak diri ini dilawakkan....


"certinggi certinggi"


taniah pada mamat khalid yang berjaya membuatkan shy8 ni
menjadik lebih pemes daripada dia 10 tahun yang dulu....
mane2 pegi mesti guna trademark citer hantu kak limah ni..
meskipun kalah sket jer kutipan dari citer ngankung..
tapi pembawakan filem hantu kak limah ni buat penonton
takkan luper sampai bebile... sangat lawak & menghiburkan..


masa zaman citer zombie kg pisang dulu tak la camni..
lepas citer hantu kak limah terus melonjak naik
jadik pemes emes.. aper jer dia cakap mesti nak gelak..
yang tak sangke tu rupanya beliau ni
pakcik kepada scha al yahya.. baru terdedah masa rancangan fuhh
2 minggu lepas kalo taselap.. 2-2 datang jadik tetamu awal ashaari..


suke gilak tengok ucop ni cakap loghat peghak.. kelaka gilakk!! haha




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Wednesday, April 20

Pemberitahuan - Undangan Perkahwinan Tweety Bert








ader kira-kira 10 hari lagi menjelang tarikh untuk dikahwini
bersama bakal laki tercinte dulu kini n selamenye..
(wekkkkkk... wekklah sndri sebelum diwekkan oleh orang lain)


siapa lelaki yang bisa meruntun hati saya itu??
siapa lelaki yang bisa merobek hatiku itu??
gimana bisa ku mengenali beliau itu..??
gimana bisa ku mengenali beliau dari dulu hingga kini..
saksikan sini untuk keterangan lebih lanjut kalo nak taule..


di kesempatan dalam kesmpitan masa ni..
dengan ini saya dengan rase rendah jiwanye ingin melamar anda
untuk berkunjung keteratak patik suatu hari nanti
beratarikhkan 1 mei bersamaan hariburuh seduneya..


seminggu ini agak bizi dengan persediaan diri yang terakhir..
maka tadapat la nak mengapdet selalu blog ni macam selalu...
ader masa saya roger2 dalam belog.. tader masa maka sunyi sepi la ini blog..
sekian kisah biasa-biasa dari saya untuk anda pada hari ini....




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Lagu asal persembahan nabil maharajalawak minggu ke3 dan lirik



jumpe jugak lagu asal yang nabil gubah menjadi sangat lawak
serta kreatif dan inovatif sehingga ulang tayang banyak kali pon tajemu...
cerdengar lagu kat bawah ni.. lagu asal yang nabil gubah...hihi...
dan ini lirik nyer.. yahooo dapat jugak hasil pendengaran sendiri
dan ku salin sendiri hihihih.....



Buat tu buat ni.. itu yang aku dengar tiap-tiap kali sejak aku disini..
waiter, cashier, cleaner, customer semuanya aku.. semuanya aku..
amik anak kau balik dari sekolan pun keje aku...
lepas tu nak kene hantar pulak dia pergi mengaji dekaaaaattt
kampunggg baruu.. aku buat semua for you...
aku keje semua for youuu... aku jadi babuuu for you.. oooo
nasiblah aku ini.. makan tido keje kat sini..
kalo tak dah lameeee...ku bakar kedai ni......


tingtingtingting... ooo yeyeyyy...


Roslan.. Kadir.. kene buang sebab diorang curi pencungkil gigi..
Bosss jahaaattt.. bosss jahatt... itulah panggilan yang patut ku bagi..
dia patut ku bagi.. dalah gaji aku sikitt itu pun ko tak pernah nak bagi...
ikut hati aku orang macam kami.. dah lame.. akuuu akuuu...
aku bagii kakiii... kamu ke belah............. aduhhhh!!!




lagu asal dari bruno mars.. layannnnnnnn!!


Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Friday, April 15

Pesona Gadis Muslimah bersama Anizon Collection & Dara.com


dapat invitation dalam pesbuk..
hmmm ingat boleh join...
bessssssssssnyeeeeeeeee!!!!!!
tapi tapat pegi la kak anizon ku cyggg wuwuwuwuw...


minggu ni kiter kene balik kampung..
ader "berkampung" plak...
tempat lain tak taula ader ker tak..
kalo tadde meh sini kita kasik tau..
berkampung ni bahasa modennyer gathering la atau meeting ker..
bersama sanak saudara keluarga besar..
yang penting mesti ader makan2 hhoohh....
meeting untuk pembahagian kerja tugas camtula
untuk kenduri dari 29hb sampaila 1 mei tu...
seminggu terakhir bulan 4 ni lagik bizi la.....



maka tengok sahajalah program kak anizon ni buat..
alaaaahaii.. harap ader lagi pogem camnik..
teringin sesangat nak pegi wehhhhh!!!
cukup suke terjoin bende2 sosial macam ni..
yang penting mesti dapat ramai kawan lagik hehehee...
selain memajukan lagi diri dalam bidang persolekan
dan pendadanan diri sendiri.. waaahhh gituuukkk!!!


hmm sedehhhhhhhh!!




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

BEN ASHAARI GEGAR LAGI


  1. Sila letak header
  2. Tajuk : BEN ASHAARI GEGAR LAGI dan linkkan ke entri ini
  3. Lagi ?? tu jeee.. tak susah ponnnn .. kan kan ?

aah memang tasussa...
jom sertai.. segmen menarik aper lagi bro ni nak buat..
lamer sungguh tak melibatkan diri dengan segmen bro ben nih..
daaaaaaaaa....




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Wednesday, April 13

Selamat Hari jadi Cik Puan Bert Atiah yang ke 27




Selamat hari tua buat diri sendiri..
hari ni ker?? oh tidakk..
dah lama dah.. tanggalnyer pada 25 mac yang lalu..
banyak yang terjadi lewat seminggu ni..
maka tidak sempatlah sambutan hari jadi peringkat kebangsaan
di tempat senderi.. maka sebagai pencurik masa yang melampau
maka hari ni nak hapdet pasal besdey yang dah basi ini...


tibanya saya di malam hari di kampung halaman di rumah taman
umah saya agak gelap ketika itu.. hanya lampu kalimantang bahagian dapo
sahaja yang terbuka..ohh apekene kah ini..
tak bajet la ape2 pasal masatu dah pukul 11 malam.......


bila pintu dibuka oleh acik ku merangkap akak ku
maka aku masuk berlari ke bilik air nak ***** sejukkk tak tahannn
nampaklah kelibat sebuah bende yang amat dikenali
untuk digunakan sebagai makanan dan dikunyah oleh gigi
lalu masuk dalam perot yang buncit lagi memboroikan...


terdengarlah sore acik menyumbangkan lagu epi besdey itu..
maka saya pon tergelak2 lalu terhisteria hahahaha....




ohh inilah rupa paras kek hadiah harijadik saya yang dah ke 27 ini..
mekaseh buat acik yang menyeprais kan saya hehehe..
ai loikeeeeeeeeeeeee!!! sedap ader berry2 gituk.. huhu....


mari saksikan wajah budak comot di malam hari
sedang menggayatkan diri bersama kek besdeynyer..
apa yang pasti.. cinta hatinya di kejauhan tidaklaah menyambutnya..
hanya ucapan ringkas berbentuk sms yang diucapnya..
itu pun................... hmmm.. nak tau nape..
tengok bawah nanti yerh..
meh layan gambar budak comot ini dengan kek pemberian akaknye...



senget sudah kek itu.. tape.. janji jangan terbalik sudaahh...
cubaan untuk memberigud untuk mengatakan kek itu sedap
walo hakikatnye belum lah teman rase pon kek itu hoohohh...



sudah pastinye virus2 air liyo pasti terlekat di kek itu..
tape itu sebagai perisa tambahan yang lagi menyedapkan kek itu..
sehingga kek itu kehabisan sehingga esok harinya...


di pesbuk saya terutamanya...mesti la ader yang perasan besdey sape kan..
sayang sekali sebab wall saya ditutupi sejak azali lagi bahagian share itu..
kerna saya sudah serik suatu masa dahulu kan...
hmm maleh la nak citer.. hal kecik je.. lantaklah..
lantas dengan itu wall saya ditutup untuk memberi laluan kepada
sesiapa sahaja mengepos ape2 disitu...hihi..



tapi tetap di wishkan juge di komen yang saya pamerkan
dan inbox saya dibanjiri dengan limpahan mesej2 ucapan besdey..
mekaseh banyak2..moga iringan doa itu membuatkan diri saya lebih bahagia



oh ape plak cinta hati saya bagik plak...??


kisahnye bermula.............


jam 12.35pm saya dapat mesej dari DIGI

"KEPADA PELANGGAN YANG DIHARGAI.
DIGI MENGUCAPKAN SELAMAT HARI JADI"


selang 5 menet selepas itu saya terima lagi satu mesej


"KEPADA PELANGGAN YANG DIHARGAI..
DIGI DAN AMIREGOIS.COM MENGUCAPKAN
SELAMAT HARI JADI. SEMOGA PANJANG UMUR
DAN DIPANJANGKAN KETINGGIAN. SAYANG AWAK SELALU"


amacam romantikkkkkkkkk takkkkkkkkkk????


ohhhh digi baru hantar mesej baru teringat tu besdey aku isk isk isk..
sebab line digi kami same..016-888..... maka saya pakai master..
saya la dapat mesej tu dulu patu baru dia.. kami pakai satu akaun sahaja..


dia ni bab tarikh2 memang fail.. memang lelaki camtu kot hahaa..
jangankan besdey aku dia tak hengat.. besdey dia sendri pon luper!!!
geram jer aku bila sambut besdey dia.. boleh dia cakap tarikh lain..?
hahahaa.. adoiyai...kate nyanyuk plak bila wish besdey kat dia.. hek ele..


tapi yang aku pelik enibeseri 19 januari tu ingat plak dia...haihh
sekian kisah basi saya bulan lepas yang terhapdet kini.....




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Indahnye jika aku seperti kamu



indahnye jika aku seperti kamu..
semua orang suke.. semua orang gembira melihat kamu..
kadang2 ketawa kadang2 geram dengan kamu...


oh kamu..mata tak jemu melihat kamu...
setiap kali ku bertentang mate denganmu..
setiap kali itulah jiwa ku rase seronok dan teruje dengan mu...


teringin nak bertentang mate 2 hala denganmu..
teringin nak berwajah seperti kamu..
paling tidak teringin nak punyai cahaya mata seindahmu...


aku pelik.. nape aku buat bende yang same denganmu..
nape aku cuba tiru gaya mu tidak pun seiras denganmu..
ohh tidak.. aku lupe aku sudah tua.. aku luper aku sudah berusia..
adalah tidak wajar jika aku berkelakuan sepertimu di bawah ini..
tapi kamu semuanya boleh..buatlah aper sahajapun..
semua orang akan tersenyum kegeraman denganmu...


sekian...

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

apa yang buat ku bersajak merapu2 nih..
niha gambar kat bawah ni ha..
korang tengokla.. cene aku tak geram dia buat aksi camni..
elehhh ramai dah tengok kan...
sajer jer nak tempek sini gamabr nih...
maner la tau kot2 terkenan nanti hahahaa...
aper pon.. aku memang suke dengan dia....























alaaaahaiii tomey2 budak mia sarah ni haaaa!!!
banyak betul gambar dia tomey2...
dengan suara comel dia.. muke diaa.. aksi diaaa..
alahaiiiiii.. gerammmmmmmmmm!!!



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Tuesday, April 12

Telur palsu lebih sedap


keluar sudah isu telur palsu.. benar atau tidak tapastila..
sampai tesebarnye gambarajah di atas ni ha..
melilau2 dia dekat pesbuk kene tag saner sini....
tapi hati tu risau jugak kot betul ader telur palsu
lalu termakan plak kan...?? kan ker bahaya untuk kesihatan
kerna mengandungi bahan kimia yang berbahaya.. kate orang le...


tapi hari ni keluar plak berita dari utusan..
yang tiada telur palsu di pasaran..
pulokk dahhh!!!


maner satu nak cayer nih...
caye ke takcaye ke meh layan berita ni ha..
tapi mesti ramai yang dah tau kot..
kalo tak tau lagi meh layan berita beikut....



Jabatan Perkhidmatan Veterinar mengesahkan sejumlah telur yang dirampas di Pulau Tikus, Pulau Pinang minggu lalu adalah tulen dan bukannya telur tiruan.


Ketua Pengarahnya, Datuk Dr. Abdul Aziz Jamaluddin berkata, hasil pemeriksaan dan penelitian fizikal ke atas telur tersebut membuktikan ia tidak mempunyai ciri-ciri telur tiruan.


Beliau menjelaskan, telur itu adalah tulen tetapi berdasarkan ‘keganjilan’ pada fizikalnya yang besar, ia tidak sepatutnya dijual di negara ini.


“Mengikut kajian kita, apa yang ditakrifkan sebagai telur tiruan seperti yang didakwa Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) adalah telur itu luar biasa dari segi saiz kerana lebih besar dan tidak mempunyai bentuk bulat telur.


“Bagaimanapun, ujian kita mendapati kulit dan isi kandungannya tidak mempunyai banyak perbezaan kerana ia memang tulen dan isu mengenai kewujudan telur tiruan adalah tidak benar.


“Rakyat tidak perlu bimbang kerana situasi terkawal dan dalam pengawasan serta tindakan pihak kerajaan,” katanya pada sidang akhbar mengenai isu telur tiruan di ibu pejabat jabatan itu, di sini hari ini.

sambung lagi di utusan
Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Cikgu Shida sebagai Guru Kelas yang sempoi





agak2 ader yang takenal dengan cikgu shida...??
mustahil kan.. mesti kenal punyeeee!!
entry pendek untuk hari ni.. meh saksikan
cikgu fofular seantero dunia yang mengalahkan
fofularnya cikgu Shaari yang tido dalam kelas...

sangat hepi beliau dengan anak muridnya bergambar ye..

berusia 39 tahun tapi awet muda gitu...

tapenah tengok lagi gambar kelas yang sebegini rupa...

selalunyer skemarudin atau skemariah juga budak2 skolah amik gambar..

hanya seorang sahajaa yang posing secara skemarudin...

3 dari kiri kan kan kan kan??

mesti dia seorang yang matang dan berkata dalam hati

"aku dah dewasa..!! mesti amik gamba cara orang dewasa!!"

hahahahhahaa...



aper pon jadik cikgu ni memang maniss..

bepengelaman jadik cikgu selama setahun untuk sekolah menengah

dan 4 bulan mengajar budak tadika hehehhee....

terpaksa la jadik kanak2 balik ikot rentak deme...


skang dapat plak bakal laki cikgu...

belajar bidang construction amik plak cikgu...

tupun nak sambung belajar lagi... aku ckap taun depan laaaa!!!

penat tengok dia belajar jer.. tape amik master sambil keje kan boleh...

aper aku merepek ni.. soriiiiiiiiiiiiii!!! cerita cikgu shida teselit cerita lain..

hahaha maaff maaafff maaafff maaaffff

(sambil hayun tongkat ala nabil)



ape pon cikgu shida.. ai loikeeeeee ur style hohohooh...








Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Senarai semak borang nikah


kepada bakal peranten mari saksikan antara
senarai semak untuk borang nikah yer....
dah lain macam skang ni.. sentiasa mengikut peredaran zaman..
lagi banyak "status" lagi bnyak la borang kene isi...



1) Borang nikah lelaki dan perempuan...
yang diisi dengan seikhlas dan jujur hendaknyer lalu disahkan oleh
imam serta tok kadhi dan 2 orang saksi untuk borang lelaki...
tak kurang juge pengesahan WALI yer... tu penting tuh!!!

2) Salinan IC pengantin 3 keping ye...

3) sijil kursus kawen.. serta 3 salinan untuk perempuan..

4) Borang HIV untuk lelaki dan perempuan..jangan risau...
tader keputusan negative atau positif pon.. kalo dulu ader la..
skang dah tader lagi kerna bahaya ye...

5) sijil mati original dan 3 salinan untuk bapa yang dah meninggal

6) sijil beranak WALI original dan 3 salinan...

7) Salinan IC wali yer 3 keping jugak...

8) Surat pengesahan bujang dari majikan lelaki dan perempuan..

9) salinan sekeping IC untuk 2 orang saksi tadi yer...

10) Gambar pasport 5 keping pasangan sama ada tesenyum atau masam
dimana perempuan bertudung dan lelaki bersongkok.....
sungguh kelakar tengok tunang saya bersongkok hahaa..
opssss sori tylink kihkihkih tergelak plak agagagaga~



opssss ini sahajan untuk saya yer.. lain orang lain la borangnye kot..
tu tak cerita lagi kalo dalam IC tempat lain..
nak nikah tempat lain.. kene isi borang permastautin bagai lagi..
nasib saya baik.. ic saya alamat saner.. maka tayah pening pale...


kalo anak sulung perempuan kene ader sijil kawen mak apaknyer kan..
dikuatiri anak tidak sah taraf.. sebab mesti berwalikan hakim...
kalo lelaki yang jadi wali plak mesti bukan anak tidak sah taraf...
kalo abang sulung yang nak jadi wali mesti jugak tengok
surat nikah mak apaknyer bila.. kalo sah anak tidak saraf itu
maka cari lah wali lain.. tah aper lagi tah macam2 borang ade...


undang2 sekaang makin ketat..
sebab kene jaga la kan.. kalo tak
bnyak la nikah yang tidak sah..
kan banyak kes nikah dalam eddah la..
anak tidak sah taraf berwalikan bapa la...

masyarakat yang macam2 "status" ni yang menyebabkan
banyak syarat dah diperketatkan.. dulu maner ader kannn???
tu tak cerita lagi kalo sumbang mahramnye cemana..
so nak elakkan nikah tak sah dan tidak berzina seumur hidup
maka itula yang sekarang ni kene buat...
macam2 borang nak isi dan banyak dokumen sokongan lagi...
ni jerla yang saya tau untuk dikongsi bersama pengalaman
nak isi dan hantar borang nikah... huhu..
untuk yang tak kawen lagi.. bersedia lah............lalalalalala...




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Friday, April 8

Cara-cara menangkap lipas terbang


Begitu teruja dengan persoalan tersebut..

suatu masa dulu pernah saya buat satu kisah tentang bencinya

seorang blogger dengan lipas2 bukan belaannya…

sehinggakan ada orang mencarik info tentang

cara-cara untuk menangkap lipas terbang plak…


dengan ini saya akan dedahkan satu rahsia

cara-cara untuk menangkap lipas terbang tersebut…

saya yakin bahawa pencarik maklumat itu

mesti sedang susah hati kerana lipas2 kesayangganya

telah terlepas lalu terbang dari sangkar…


saya yakin bahawa lipas2 itu sudah bosan

dengan tindak tanduk majikannya yang tidak memberi

nafkah untuk menyara hidup sebagai binatang…

maka terbanglah lipas2 itu bersama kepak2nya…

baiklah.. begini cara2nya…


pertama:

Gunakan jala ikan untuk menangkap lipas2 tersebut

sehingga mereka lemas dalam pelukan jala tersebut…

akhirnya tewas lalu tak boleh terbang jauh lagi….


Kedua:

Gunakan lastik untuk menembak mereka dengan

bertujuan untuk mematah sayap mereka agar tidak lagi boleh

terbang lalu menggunakan khidmat kaki sahaja seperti lipas kudung..


Ketiga:

Gunakan mangkuk hayun untuk menghayun kepada lipas itu..

sehingga beliau terperangkap dengan padanmukenye lalu

bunuh sajer dengan ridsek atau seltok ker untuk

mematikan mereka dengan cara yang paling sopan

berbanding dengan memijak beliau sehingga leper…


Kesimpulan:

Tapaya la susah2 nak tangkap lipas2 tu..

Mereka itu binatang berbau dan kotor serta menggelikan…

Sembur sahaja dengan racun serangga lalu mati..

Kemaslah rumah anda supaya lipas tidak lagi

datang berkunjung membuat pesta menuai

lalu merosakkan makanan atau pakaian anda…


tapelu la anda membela lipas kerna tidak member

sebarang faedah seperti boleh menangkap tikus,

meragut rumput di halaman rumah mahupon

berlawak jenaka sehingga kita tertawa terbahak2…

kan kan kan kan kan kan??





terjawab sudah persoalan kan....





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Thursday, April 7

Saya diragut!!!




Kisah benar tentang diri sendiri...
cubaan untuk membangkitkan nostalgia silam
dimana saya pernah diragut oleh peragut takkan perompak plak kan..

http://www.cute-smiley.com


Kisahnya bermula pada suatu hari di waktu tengahari yang terik..
saya bersama adik saya sedang enak bermain di buaian buatan sendiri
di bawah pokok asam jawa yang mekar berkembang
menutupi seluruh kawasan dijadikan tempat berlindung dari panas
tengahari yang terik menyinari bumi....

http://www.cute-smiley.com


Sedang leka kami bermain buaian sambil bergaduh kerna
merebutkan buaian yang satu itu...tiba-tiba.....
kelihatan satu sosok2 tubuh datang menghampiri kami berdua...
kami memandangnya dengan tidak heran langsung...
lalu mamat itu pun menegur kami bajet berhemah sangat....

peragut : hai cik adik buat aper kat sini...
aku : main buaian laa...
peragut : rumah kat maner??
aku : tuuu.. (sambil tunjuk sebuah rumah bukan rumah aku sebenar)
peragut : ohh yang tu.. saper ader kat rumah??
aku : ader mak jer
peragut : oo mak buat aper?
aku : mak tengah masak...
peragut : banyak buah asam jawa kat sini kann..
aku : aah dah pokok asam mesti la banyak asam...
peragut : ehh boleh tak ambik kan abg buah asam tu..
(sambil tunjuk buah asam dekat dengan kaki aku)


lalu dengan skemariahnyer aku pon ngambik la buah itu
sambil membongkokkan badan dan mencapainya...
adik ku berdiri sebelah bak patung bernyawa jer...


dengan sepantas kilat bajet terer.. tiba-tiba...
aku rase sangat sakit di leher aku
kerna rantai emas aku di rentap dengan ganasnyer
tanper rase segan silu meragutnya lalu berlalu pergi
dengan sungguh jahat serta kejam!!! bencikkk!!!


ketika itu aku tak tau la nak nangis ker.. nak gelak ker..
aku cakap dgn adik aku.. jangan btau mak tau.. org takott mak marah..
maka setelah berbulan mak aku perasan yang rantai itu
tiada lagi di leher aku yang tak tau la berdaki ker tak.. ahha..
dengan rase gundah gulana aku pon cerita la hal sebenar...
marah bukan kepalang aku tunjuk saper lelaki itu
kerna aku sangat cam dengan beliau sewaktu berkunjung
kerumah jiran...sahlah.. beliau ialah mat gian yang mencarik peluang...


mak aku sedih.. aku pon sedeh atas kehilanggannye....
tapi aper boleh buat...aku nak melawan pon tak reti...
masa tu aku baru jer berumur 5 atau 6 tahun...
memang senang la nak kene tipu kan..


semenjak kejadian itu.. aku mmg benci nak cakap dengan org asing..
pernah suatu ketika aku darjah 3 atau empat dulu..
ader seorang mat motor nak kasik gule2..
aku dah takot aku cakap tanak lalu lari lintang pukang...
eeeee sangat bahaya okeh!!


maka, kepada kanak2 di luar sane berhati2lah...
pada ibu bapa.. waspadalah anak anda...
zaman dulu kalo kua rumah pon tak le takot sangat..
kalo demam pon berdikari pegi hospital jalan kaki senderi..
sket pon tak takot woooo.. skang tidak lagi..
kalo budak2 kua rumah tanpe ibu bape dah memang pelik...
kes culik bunuh sumernyer ader.....


akhir kate dari mangsa ragut...
saya benci peragut yang meragut!!!!!!!!
semua nya jahat nak mampo*!!!!!!!!!!!!






Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Wednesday, April 6

Kanser membunuh!! beliau sudah meninggal dunia.. (T_T)




Masih dalam mood berkabung..
masih sedih atas kehilangan insan yang tetap dalam ingatan...
bagaikan tak percaya dia sudah pergi ke alam sane buat selamanya...
terasa yang dia masih hidup lagi.....
tetap tak percaya... saya masih sedihhhhhhhhhh!!!



Kisahnya.....


Di saat masyarakat malaysia bergelak ketawa menyaksikan ABPBH
malam ahad lalu... ader insan yang sedang berdukacita
menerima berita kematian seorang ibu yang amat dikasihi oleh anak2nya....
ader yang pengsan.. ader yang lemah segala sendi..
menangis tanpa henti meratapi seorang ibu telah pergi buat selamanya...


Apakah punca kematiannya...??





Seminggu yang lalu.. ibu ini mengalami penyakit demam berpanjangan..
setelah kebah dari demam.. timbul pula penyakit lain... sakit2 dalam badan..
buat pemeriksaan di klinik kakak saya lalu dibuatnya suraat rujukan
ke hospital besar kuala pilah untuk pemeriksaan darah....


badan semakin lemah.. nafas tersekat-sekat...
apabila pemeriksaan darah dibuat ternyata beliau mengalami
tekanan darah yang sangat rendah...
pemeriksaan terus dijalankan.. dan ditahan di ICU...
sakitnya dapat dikesan.. jangkitan kuman sudah merebakk!!


setelah dikesan punca penyakit.. nyatalah ia berpunca
daripada penyakit kanser ovari yang dihidapinya 6 tahun lalu tanpa sedar!!
selama ini kami seluruh keluarga memandangnya insan yang sihat
seperti orang lain kerna beliau tidak ada tanda2 berpenyakit kronik....


pemeriksaan akhir dibuat.. beliau sakit sudah tahap 4..
tiada rawatan lagi boleh dibuat.. badan semakin lemah...
kerna seluruh sistem badannya sudah rosak akibat serangan kanser itu..
doktor bilang beliau hanya menunggu hari sahaja lagi..
beliau sudah kritikal dan bernafas menggunakan oksigen..


hanya 3 malam sahaja beliau berada di hospital..
malam ketiga.. beliau sudah meninggal dunia disisi anaknya
serta anak buahnya... Alhamdulillah beliau sempat mengucap
di kala beliau nazak di ajar oleh kakak sulung saya.....



3 hari di hospital.. penuh dengan sanak saudara kaum kerabat
yang datang menziarah tak putus2 sehingga lewat pagi...
saya juga turut menziarah beliau dan memeluk beliau
sambil menitiskan airmata melihat keadaan beliau pada petang ahad itu..



sekembalinya saya ke subang jaya pada sebelah malam...
2 jam lepas saya tiba di rumah.. saya dapat panggilan
beliau sudah meninggal dunia.. Ya Allah...
baru jer jumpe petang malam sudah meninggal...



memandangkan sudah lewat malam maka saya dan adik saya dari cheras
telah memutuskan untuk pulang pagi isninnya ke kampung semula...
seluruh isi rumah sedang berdukacita..membaca yassin dengan berlinangan
air mata.. saya duduk termenung dan masih dalam keadaan tidak percaya...
teringat dialog terkahir antara saya dengan beliau....




saya : umu (nama panggilan keluarga) mintak mahap yer.. umu kene pulang... nanti kita jumpa lagi... umu balik lagi nanti ader rezeki kita jumpa...
beliau : amok (nama gelaran) mintak mahap tak dapat buatkan kuih untuk kenduri umu... amok mintak mahap sebab tak dapat datang kenduri umu...
saya : (sambil menangis) jangan cakap camtu mok.. amok mesti sehat.. amok mesti datang punyee!! amok rehat banyak2 yer.. jangan fikir pasal kuih tu..nanti boleh datang kenduri umu...



saya memeluknya dan salam sambil kata...
"umu sayanggggggggggg amokkk"



sememangnya.. beliau seorang yang amat ceria..
setiap kali kenduri... pasti tak sunyi dengan adanya dia..
beliau ialah ibu saudara saya merangkap adik kepada mak saya...
saya membesar bersama keluarganya...
cukup rapat dengan anak2nye bergonjeng bersama sejak kcik lagi...
kini mereka kehilangan ibunya secara mengejut...



buat pengetahuan sesape yang baca citer ni..
beliau memang pakar dalam membuat kuih muih..
sangat sedap yang memang susah nak jumpa kat tempat lain...
dia pernah cakap tahun lepas..
"sape anak buah amok nak kenduri mesti amok buatkan kuih"
tapi sayang.. tidak sempat lagi.. hanya beberapa minggu lagi
saya akan melangsungkan kenduri tanpa insan penting!!
bukanlah sebab tiada kuihnya.. tapi sebab beliau tak ader!!!
seluruh keluarga turut rase kehilanggannya...



bulan lepas saya serta emak saya ader jumpa beliau yang masih sihat..
untuk pembukingan khemah dengan jirannya...
dia bersyukur kerana tarikh kenduri saya ditukar dari bulan 6 ke bulan 4..
kerna bulan 6 beliau mempunyai kenduri lain pada tarikh itu..
setelah perbincangan dibuat maka bertukarla tarikh pada bulan 4 ini...
tapi sayanggg.. beliau tetap juge tadapat hadir... saya sangat sedihhhh!!



beliau meninggalkan 11 orang anak dan seorang suami...
saya mendoakan kesejahteraan rohnya dan dicucuri rahmat Allah..
moga beliau ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman...
moga ditabahkan hati mereka untuk menerima kehilangan
seorang insan bergelar ibu yang amat disayangi pada umur 48 tahun..
beliau dilahirkan pada 30 april dan meninggal pada 3 april..
Innalillahiwainnailaihirojiun...


bayangkan jika anda kehilangan ibu anda yang amat dikasihi...
pasti anda akan turut berdukacita kehilangan insan tersayang...
saya turut terasa kehilangannye meskipun beliau ibu saudaraku..


buat Allahyarhammah Rahmah.. umu amat merinduimu...
moga aman disana dan berbahagia disana....
apa yang pasti semua orang akan merasai mati...
sama ada cepat atau lambat sahajja..
sama ada bersedia atau tidak sahaja..
dunia hanya sementara akhirat kekal abadi.....


sekian luahan hati seoranga anak buah kehilangan ibu saudaranya
yang amat dikasihi...saya rinduuuuuuuuuuuuuuuu diaaaa!!!!!



sedikif info untuk wahai wanita di luar sana...
besarkan sendiri saya tak mampu nak tolong besarkan..




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...