Bukan Blog Kamu: August 2010

Monday, August 23

McD halal balik ka??

sekali lagi..
sila klik picca ni menggunakan maus anda
untuk tumbesaran yang sangat menakjubkan..!!



Setelah kecoh lesen halal mcd kene tarik.. datang plak surat dari mekdi yang mengatakan makanannnya halal... so?? tepuk tangan tanya la sendiri.. anda yakin dengan keputusan anda?? anda yakin teruskan makan.. jika tidak yakin tinggal2kan.. halal ker tak halal ker paspud ni bukannya baik sangat untuk kesihatan pun kann kann kann kann nenet kan..

Inginkan kepastian?? tanya la mereka sendiri.... tu kat atas tu ader talian hayat yang disediakan... sila dail menggunakan kredit sendiri.. bukan kredit kampeni bos anda punyer hotey... hiiiiii hiiiiii hiiiiiii....

Selamat menjamu mekdi kembali....




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Karangan lucu lagi


dah tak larat nak gelak dah..
lubacalasenderii....
hiiiiiiiiii hiiiiiiiii hiiiiiiiiiiii




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Sahor Bersame

Kejadian seumpama ini berlaku pada pagi tadi jam 1 hingga 2 pagi.. lokasi ini berada di sebuah location yang diberi nama setapak.. atau lebih tepat lagi jalan genting klang... takla sahor pon.. tapi melempiaskan nafsu untuk bersaper.. (supper)

Dah lamer sangat tak datang sini... speselnye tang air buahnyer sajer... nak bg kunyah2 sket oda la french fries... air buah dia mmg spesel.. airnya bleh ader layer2 patu rasenye gebu & pekat..

tgk dari jarak dekat..
oh nampaknyer aisbek dah makin tenggelam di bawa arus deras...

ni la air sayer... menggow campo pisang bertopikan eskem banila...

ohh dia oda air nenas campow jambu batu bertopikan jue eskem banila...

yess kudap2 di malam ari...
kentang goleng bercicahkan mayonis ala sos...

dapnyer tgk baby saya minum dengan bongkaknyer...

hoh!!
sila buat2 tak kelihatan si pompan pucat comot tanpa mekap
ala2 miswel dikale mater bengkak tebal seinci bagai disengat tebuan...
"allooo.. olaaa... udah tido ka... free tak? jum jumper malam ni kalo tak tdo lagi.. kiter saho bersamer... ader bende nak cter besss neh.. " bilang si amey pada adik pompannyer...

(gaya percakapan telah dialih suara oleh aku sendiri.. maner la ingat slang dia cmana.. tapi isi kandungannyer lebeh kurang la tu yerh hiiii hiiiii hiiii)

gaya ala2 mat romeo sedang menelepon pacarnya
beginikah?? ntahlaaa....


selesai sajer minum minuman di kedai makan ini
maka berangkatlah kami ke putrajaya
untuk mengambil adiknya & bersaho bersame
di warung mamak yg diberinamer darussalam presint 9....
sahow la sekali...
dah itu jer kedai makan yg ader....
bedal sajerla...

Akibatnyer... arini aku ngantokkkkk tersenggok2
di opis yang sejokkkkk.....

ZZZZzzzzzzzzZZZZZZZ




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Thursday, August 19

Kaitan Mata Wanita & Sikapnya




Saiz mata kecil
Peramah, banyak cakap, kurang pertimbangan. Lelaki boleh jadi kelam kabut akibat mulutnya. Bersikap periang tapi bila marah lambat sejuknya. Bila bercinta suka tukar pasangan kerana hatinya tidak pernah puas. Boleh bahagia dengannya jika dapat penuhi kehendak duniawinya dan melayan syahwatnya dengan baik.

Saiz mata sedang
Sederhana, tidak banyak berahsia, ada pertimbangan, bertanggungjawab serta perlukan belaian mesra suami.

Saiz mata lebar
Cukup kuat berahsia, otak kurang cergas, pemarah,bertindak tanpa fikir panjang, kurang teratur, tiada arah tujuan dan putus asa. Tapi boleh setia. Nafsu syahwat tinggi.

Mata selalu berkedip
Pemaaf, senang dibawa berbincang, memahami dan sabar. Wanita ini baik

Mata jarang berkedip
Wanita ini istimewa, bijaksana, baik pekerti, setia, adil,bertanggungjaw ab,tidak cerewet, membantu dan membahagiakan.

Mata cengkung
Kurang memuaskan, materialistik, hidup dengannya boleh sengsara, kata
manis tapi bohong, mahu senang, mudah curang, bila anda susah dia tidak peduli.

Mata redup
Wanita ini mudah dipermainkan, tidak dapat kawal emosi, hati tidak tetap, banyak kenalan kurang sahabat, mengumpat, irihati, kejam, kasar,mencemuh, pemarah.

Matanya seolah tersembul keluar

Sifatnya baik, rela, tabah, menyenangkan, ikut kata. Tapi mungkin tidak tepati janji, pendendam, tamak dan marah bila tidak puas nafsu syahwatnya.






Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Tips beraya di rumah pasangan


Awas.. N3 ini khas buat manusia2 yang belum berkahwin saje okey!!

Eheemmmm… pasangan korang ajak korang beraya ke rumahnya! ramai yang menunggu detik ini, kan? Hari demi hari dihitung dengan penuh debaran….. Perasaan gembira, panik, cuak dan seronok pasti bercampur gaul. Maklumle, saat nilah masa yang seswai sekali untuk memperkenalkan pujaan hati korang kepada kaum keluarga, bukan!

Baju mana yang nak di pakai? Tudung pula perlu ‘matching’ dengan baju…… Iyerlah, pertama kali bertemu muka dengan ‘bakal mertua’. Semua perlu dipelihara. Penampilan diri, tutur kata dan tata tertib harus dijaga. Lebih-lebih lagi jika si dia beribukan ‘mak datin’…. Naya kalau ada hati yang tak berkenan. Silap-silap anda akan mendapat ‘lampu merah’!


Jaga Penampilan - Pakai baju yang macam baju

Fikirkan pakaian yang sesuai untuk dipakai pada hari tersebut. Lagi bagus jika korang membuat persediaan awal supaya idak le kelam-kabut pada hari yang dijanjikan itu. Pastikan pakaian korang kemas dan sedap mata memandang. Takkan sekadar T-shirt dan ‘jeans’ sahaja, kot! Alangkah manisnya jika berbaju kurung bagi wanita dan segaknya si jejaka dengan berbaju Melayu. Pasti terserlah penampilan diri korang di hadapan keluarganya.


Bawa Teman - Teman yang bleh dipercayai (bukan teman yang ber’tanduk’ dua)

Elok jika korang membawa teman ke rumah si dia. Barulah hilang sedikit perasaan segan jika ke sana keseorangan. Lagipun, korang pasti tidak mahu nampak ketara sangat mempunyai hubungan dengan anak mereka jika dikenalkan sebagai kawan-kawan. Seorang dua peneman rasanya sudah memadai.Tapi jangan pula membawa terlalu ramai kerana bimbang hilang pula keistimewaan korang di mata keluarganya.


Kenali Ahli Keluarganya - Lepas ni jangan plak buat2 tak kenal bila jumpa kat pekan

Teman korang tentu selalu bercerita tentang ahli keluarganya. Cuba ingati nama mereka kerana ia boleh membantu anda semasa sesi perkenalan di rumahnya nanti. Tunjukkan bahawa anda benar-benar berminat untuk mengenali mereka. Jika mereka dapat melihat keikhlasan hati korang, pasti korang mendapat ‘green light’ untuk masuk ke dalam keluarga si dia.


Jaga Adab Sopan - Makan sikit je walaupun tengah lapor macam tak makan seminggu

‘First impression’ selalunya memainkan peranan besar yang boleh menguntungkan atau merugikan korang. Peliharalah adab tertib terutamanya di hadapan ibu bapanya. Mulakan dengan bersalam sebagai tanda hormat pada mereka. Hati mereka pasti berbunga jika bermenantukan korang yang mempunya budi pekerti dan sopan santun yang tinggi.


Bersikap Ramah Mesra - Ramah tapi tak mesra pon bleh kalau rasa korang main2 je dlm hubungan ni

Mulakan perbualan dengan bertanya khabar. Mungkin tentang ahli keluarganya atau kerjaya ibu bapanya (walaupun anda pasti sudah mengetahuinya). Jangan berbual kosong kerana ia kadang-kadang membuat korang jadi ‘merapu’. Dan jangan terlalu ‘excited’ semasa berbual kerana kadang-kadang kita boleh tersilap cakap yang mana ia boleh mengeruhkan perhubungan!


Murahkan Senyuman - Senyumlah-senyumlah wahai cik mek molek

Jangan panik semasa bersemuka dengan keluarganya. Tingkatkan keyakinan korang dengan memberikan senyuman. Korang pasti tidak mahu dikata sombong, kan? Kadang kala senyum boleh menutup sikap malu dan pendiam dalam diri. Tapi awas, jangan asyik tersenyum macam kerang busuk pulak!


Sediakan Buah Tangan - Buah tangan je jgn plak kasi buah buku lima

Adab menziarah, buah tangan pasti dihulur. Tanda menghormati rumah yang dikunjungi. Ringankan tangan membawa sedikit buah tangan agar tuan rumah rasa dihargai. Lebih-lagi orang tuanya tentu sukakan ‘bakal menantu’ yang bersikap pemurah. Malah, bonus bagi korang jika menyediakan sedikit ‘duit raya’ untuk bakal adik-adik ipar, kan!

So, GOOD LUCK!!!




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Wednesday, August 18

Paham ker bahasa N9?

Perbualan kanak-kanak sehat bersama junior
Ia telah dirakam..
akibat perbuatan mereka yang berbasa basi di kala bulan
ramadhan yang mulia ini...

Hanya warganegara nesmelan sahaja yang paham
mungkin aper yang dibualkan oleh 2 kanak-kanak sehat ini..

Jika paham sila gelak guling2...
Jika tak paham sila abaikan notis pemberitahuan ini..

Sekian Harap Maklong....

kalo nak bacer
sila klik untuk tumbesaran yang maha ebat..







Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Sijil Halal Mcd kene tarik?

sila tembak gambar ini dengan maus anda
untuk tumbesaran yang maha dasyat...



hoh betol ker ni???
hmm tanak makan mcd lagi lah..
tak halal..
dah kene tarik sijil halalnyer...
hmm lu pk la sendreee...




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Tuesday, August 17

Sampai Hujung Nyawa







Tengah dok dengar lagu jiwang itu ini... tetiba jumpa lagu peberet ni!!!! yeahhhh... suker giler lagu ni... dah lamer giler tak dengar!!!! macam ader kene ngene dengan diri sendiri plak.... wat tatapan cinta ati saye... terimalah lagu... Sampai Hujung Nyawa dari kumpulan pepel... hiiii hiiii hiiii....

Tidak pernah
Ku terfikirkan
Bahawa kau dan aku
Ditakdirkan bercinta

Aku bagaikan tak percaya
Bila kau melafazkan
Kau cinta kepadaku

Terasa indahnya perasaan
Sejak kau hadir dalam hidupku
Setiap hari merinduimu
Tanpa jemu ku menantikan mu

Gelora di jiwa membuatku gelisah
Menanti saatnya untuk bersama
Betapa sabarnya ku dibakar rindu
Yang menjulang-julang

Rinduku kasihku kusimpankan untukmu
Tidak sedikit berubah hati
Bertapa setianya cintaku kepadamu
Sampai hujung nyawa

Kuberdoa agar kau pun setia...
Ya Tuhanku bahagiakan kami...




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Monday, August 16

Tips Elak Jadi Pelupa

Ini petua ulama untuk mengubati pelupa atau mengelakkan jadi pelupa:-



1. Kismis hitam 21 biji setiap pagi. Kunyah sebutir-sebutir dan bukan sekali rap.


2. Madu sesudu dalam air panas segelas. Minum bila suam, setiap pagi.


3. Tidur awal bangun awal


4. Tidak bersetubuh melebihi 2 kali seminggu


5. Kurangkan makan dan kurangkan makan benda masam


6. Banyak makan ikan, sayur, tempeh, ubi, kekacang dan kurangkan makan daging


7. Tarik nafas dalam2 ikut hidung dan tahan 4 saat dan lepaskan perlahan-lahan ikut mulut. Buat 10 kali setiap pagi.


8. Buat stretching bila bangun dari tidur


9. Masa buang air besar, tutup kepala dan jangan buka mulut


10. Elakkan lihat kemaluan dan najis


11. Baca Qoran dan cuba menghafal setiap hari


12. Bakar kemenyan nasrani, wangian ros, sandal atau gaharu setiap minggu ( orang moden kata aromatherapy )


13. Pakai minyak wangi setiap hari bila keluar rumah ( wanita ketika dalam rumah).


14. Mandi pagi, petang dan selepas buang air besar


15. Belajar bersabar dengan bersolat atau berdoa bila ada masalah.


16. Sayang ahli keluarga, ibubapa dan kanak-kanak.


17. Tidak bercampur bukan muhrim kecuali bila ada keperluan



Selain dari kuat ingatan, badan menjadi sihat, akal tenang dan umurpun panjang.

Tak perlu membazir beli supplement dari farmasi seperti jojoba atau lain-lain sebab boleh menyebabkan panas badan, pecah gusi dan side effect. Duit tu boleh beli pakaian anak-anak dan isteri atau hadiah pada ibubapa atau bersedekah pada anak-anak yatim.





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

20 Cara Untuk Mendapat Pasangan Ideal


1. Semua orang ada jodoh atau pasangan yang menanti dan biasanya ia berada tidak jauh dari anda. Jarang orang bertemu dengan jodoh yang berada jauh darinya.

2. Jodoh itu ketentuan Allah dan kita wajib berusaha. Doa, usaha yang betul dan bersungguh-sungguh disertai dengan tawakkal, insyallah akan menemukan anda dengan pasangan anda.

3. Ramai orang masih belum bertemu jodoh kerana mudah patah semangat. Teruskan usaha sehingga anda bertemu jodoh.

4. Seimbangkan hidup anda dengan sempurna agar diri anda jadi seperti “magnet” yang menarik bakal pasangan anda kepada anda.

5. Daya tarikan yang sebenar berpusat di hati yang murni. Berusahalah untuk mencuci hati anda daripada semua perasaan yang negatif terhadap semua orang di dunia ini.

6. Agar mudah orang sayang, cuci hati dengan jaga ibadah, solat taubat, beristighfar, baca Al-Quran, maafkan orang lain, meminta maaf, bersedekah dan berfikiran positif.

7. Sayangi semua orang di sekitar anda dan anda akan menarik sayang terhadap anda. Jika anda membenci orang, ditakuti bakal pasangan anda akan membenci anda.

8. Orang yang sedang mencari pasangan harus sentiasa bersedia untuk bertemu dengan pasangannya pada bila-bila masa. Justeru, kita perlu sentiasa dalam keadaan yang paling menarik setiap masa. Tanggapan pertama adalah yang terpenting.

9. Untuk lelaki, tarikan pertama ialah pakaiannya. Untuk perempuan, wajah dan bentuk badan menjadi tarikan pertama. Sediakan diri untuk menawan bakal pasangan anda.

10. Buka hati dan minda anda untuk menerima cinta. Cinta boleh berputik pada bila-bila masa. Cinta mudah datang kepada mereka yang sentiasa bersedia untuk menerima cinta.

11. Cinta datang melalui mata lalu turun ke hati. Justeru, perhebatkan hubungan mata secara memandang bakal pasangan dengan penuh kasih sayang.

12. Kita boleh berkomunikasi melalui fikiran. Hantarlah kasih sayang dan hasrat murni anda terhadap pasangan dengan gelombang fikiran ini secara berterusan hingga berjaya.

13. Ramai yang terlepas peluang dan patah hati sebab lewat menyatakan hasrat kepada bakal pasangan. Perkara yang baik disegerakan (iaitu menyatakan perasaan anda kepada bakal pasangan).

14. Tidak salah untuk orang perempuan memulakan usaha untuk berkenalan. Orang lelaki akan sentiasa merasakan mereka yang memulakan perkenalan walaupun sebenarnya orang perempuan yang mulakan.

15. Berkomunikasi dengan mesra dan bersemangat menggunakan lidah, mata, hati dan bahasa badan. Elakkan bercakap sambil lewa atau kurang sopan terhadap bakal pasangan.

16. Berbual dengan pasangan mengenai apa yang dia suka. Beri tumpuan kepada minat dan perasaannya. Elakkan sibuk memberi tumpuan kepada diri sendiri.

17. Layan bakal pasangan dengan mesra seperti kawan lama walaupun baru berkenalan. Bentuk suasana keintiman dengan segera agar bakal pasangan rasa selesa.

18. Makin mudah kita menceritakan hal peribadi yang munasabah kepada bakal pasangan, semakin mudah dia menceritakan hal dirinya kepada kita.

19. Berdoa dan latih diri agar kita pandai mendampingi orang lain dan seronok untuk didampingi oleh orang lain. Buang perangai yang menyebabkan orang benci kepada kita.

20. Beri sayang untuk mendapat sayang. Orang yang masih ada perasaan benci terhadap sebarang orang boleh menyebabkan bakal pasangan benci atau tidak tertarik kepada kita. Justeru buang semua benci


**sumber : Dato' Dr. Hj. Mohd Fadzilah Kamsah**





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...