Bukan Blog Kamu: May 2010

Monday, May 31

Cinta Ciptaan Kita

\Nak dediket diz sonk untuk chenta ati syayer..
Encik Amirul Khairudin....




Tiada bahasa seindah puisi
Tiada lukisan secantik pandangan
Begitu juga cinta kita ini
Lautan madu kita renangi bersama

Badai di samudera tiada ku peduli
Takkan ku hiraukan kemarau di bumi
Demi ikatan kalimah nan suci
Keagungan sebuah mimpi cinta kita
Kini nyata akhirnya...

Saat - saat indah begini
Jangan biar berlalu pergi
Kita layarkan bahtera
Cinta yang mengusik jiwa...

Detik - detik manis berlalu
Jangan biarkan ditelan waktu
Kita padukan kasih yang dibina
Bersama...

Lupakan sengketa yang melanda jiwa
Hilangkan rasa gundah, rasa curiga
Ucapan cinta berjanji setia
Takkan pernah pudar
Walau sepanjang zaman
Kita tetap bersatu

Relakanlah dirimu
Relakanlah sayang
Usah berpaling pada
Derita sengsara

Bukakanlah hatimu
Bukakanlah sayang
Pada sebuah cinta
Ciptaan kita...



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Friday, May 28

Khasiat Peluk Isteri


Seorang suami yang memeluk isterinya untuk sekurang-kurangnya 10 saat setiap pagi akan panjang umurnya lima tahun. Pakar motivasi Datuk Dr. Mohd. Fadzilah Kamsah berkata, fakta berdasarkan kajian oleh seorang pakar di Jerman mengenai hubungan antara sentuhan dan tahap kesihatan..

``Seseorang itu boleh panjang umur jika memeluk isterinya setiap hari kerana pelukan dan sentuhan boleh menyebabkan tubuh manusia mengeluarkan pelbagai hormon termasuk endorfin yang baik untuk kesihatan tubuh.

``Bagaimanapun, sebagai seorang Islam kita tidak harus lupa ajal dan maut terletak di tangan Allah,'' katanya ketika memberi syarahan bertajuk "Perkahwinan dan Seks: Penawar dan Rawatan Bagi Banyak Penyakit'" di Persidangan Ketiga Perubatan Daripada Perspektif Islam anjuran Pusat Perubatan Universiti Malaya di Hotel Sheraton Subang di sini hari ini.

Hormon endorfin adalah sejenis bahan kimia semula jadi yang bertindak sebagai penahan sakit dan mengurangkan keresahan. Jelasnya, selain mempunyai kesan positif dari segi saintifik dan kesihatan sentuhan, pelukan dan gurau senda antara suami dan isteri juga merupakan sunah Rasulullah s.a.w.

Tambah beliau, ada kajian di Amerika Syarikat (AS) juga mendapati pelukan suami dapat mengurangkan tahap kolesterol dan meningkatkan kesihatan isteri.

``Oleh itu suami yang inginkan isterinya menurunkan berat badan digalakkan peluk isterinya lebih kerap,'' katanya disambut dengan gelak ketawa oleh peserta persidangan itu.

Jelas beliau, hubungan seks dalam penuh rasa kasih sayang juga dapat membantu pasangan untuk awet muda dan berketerampilan menarik.

***Wanita yang mempunyai kehidupan seks yang baik dan bahagia akan lebih cenderung untuk menghiasi diri,'' kata Dr Fadzilah.***





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Si Gila


Suatu hari, seorang pesakit gila di Tanjung Rambutan diziarahi kaum keluarganya. Apabila keluarganya hendak balik, pesaki gila telah berkata kepada kawannya yang sama-sama gila.

Orang Gila 1 : Tengok tu, orang-orang gila tu dah nak balik.


Orang Gila 2 : Kenapa engkau kata mereka Gila?

Orang Gila 1 : Mereka tidak percaya yang aku nie Hang Tuah.

Orang Gila 2 : Tapi kau memang pun bukan Hang Tuah.

Orang Gila 1 : Apsal kau cakap aku bukan Hang Tuah?

Orang Gila 2 : Aku pernah bertarung dengan Hang Tuah di Istana Melaka, dia tidak sedikit pun seperti kau.

Orang Gila 1 : Kau siapa sebenarnya?

Orang Gila 2 : Hang Jebat.........







Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Thursday, May 27

Kecantikan yang akan kelam...


Saya teringat satu kisah yang menimpa seorang ulama sewaktu dia dalam penerbangan. Apabila tiba waktu solat, dia pun pergilah ke tandas untuk berwuduk. Al maklum, tandas di dalam kapal terbang memang sempit, maka dia pun terpaksalah membuka pintu tandas itu ketika berwuduk. Tatkala dia sedang mengangkat salah satu daripada kakinya ke sinki (washing basin), seorang pramugari telah ternampak perbuatan ulama itu dan segera menegurnya.

Pramugari: (Dengan suara dikeraskan) Tuan tak boleh memasukkan kaki ke dalam sinki itu.

Ulama: Mengapa?

Pramugari: Kotorlah sinki itu nanti.

Ulama: Tapi tidak disediakan gayung untuk saya mencuci kaki di mangkuk tandas.

Pramugari: Itu bukan alasan membasuh kaki di sinki.

Ulama: Habis, kalau saya hendak membasuh kaki di mana harus saya membasuhnya?

Pramugari: Tak perlu mencuci kaki ketika menaiki kapal terbang.

Ulama: (Dengan suara lembut dan penuh rendah diri) Berapa kali saudari mencuci muka saudari dalam satu hari?

Pramugari: Tuan, orang macam saya paling tidak cuci muka sekali atau dua kali sehari. Takkan tuan tak tahu pramugari macam kami perlu jaga penampilan wajah. Kami kena rawat wajah kami setiap masa. Kami kena pastikan orang puas hati walau hanya dengan melihat wajah kami.

Ulama: Saya mencuci kaki saya lima kali dalam sehari, satu kali cuci tiga kali berturut-turut, bererti kaki saya lebih bersih dari muka saudari.

Jawapan seperti ini bukanlah pula hendak merendah-rendahkan orang lain tetapi sekadar membuat perbandingan ciri orang beriman bersama bukti dengan orang beriman tanpa bukti. Orang yang beriman bersama bukti, walau apa pun keadaannya dia akan lakukan semua kewajipan biarpun susah, sebaliknya orang beriman tanpa bukti berpegang teguh pada suara hati tetapi tidak sanggup atau kecundang tatakala diberikan sedikit ujian.





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Tuesday, May 25

Never translate IT terms to the Malay Language


English for math and science. Because globally people use the language as information and/or technology language at this moment. How dangerous it is if we were to use these words in Bahasa, especially in schools. See example below.

hardware = barangkeras

software = baranglembut

joystick = batang gembira

plug and play = cucuk dan main

port = lubang

server = pelayan

client = pelanggan


Try to translate this:



ENGLISH:
"That server gives a plug and play service to the clients using either hardware or software joystick. The joystick goes into the port of the client."



BAHASA:
"Pelayan itu memberi pelanggannya layanan cucuk dan main dengan menggunakan batang gembira jenis keras atau lembut. Batang gembira itu dimasukkan ke dalam lubang pelanggan."




Now You Know.... How terrible is it!!!!!





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Lawak cikgu-cikgu

Setelah selesai mesyuarat yang hampir dua jam lamanya, dua orang guru sedang berbual tenang pelajarnya masing-masing...

Guru A:Teruk ya....saya naik risau lerr.. bila pengetua bagitau yang ada pelajar kita yang tak reti membaca, menulis apatah lagi mengira.......pelajar saya ada seorang yang macam tu...kelas belakang ....tulah ....sekarang ni pelajar yang tak lulus pun boleh naik tingkatan 4, tu yang jadi macam tu....risau betul..

Guru B: Alah..apa nak diherankan.....yang lebih merisaukan saya ni, ada pelajar saya baca yassin pun merangkak....aduh..ni dah kira teruk betul ni....bab2 agama ni saya risau betul.

Guru A: Alah tu tak heran....pelajar saya lagi teruk..jawi pun tak kenal...huruf Alif sampai Ya pun tak pernah baca...

Guru B: Astagfiruallah....siapa tu?..budak ni perlu diberi perhatian ni(dengan nada yang serius)....
Pelajar saya yang merangkak2 baca yassin tu Ahmad namanya..

Guru A: Nama pelajar saya "Ah Chong"...hehe

Keesokkan paginya Guru A terpaksa ambil MC dua hari kerana luka di kepala akibat hentakkan kesan balingan kerusi..





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Tuesday, May 18

Sepetang Bersama



G beralan raya ke jalan g tasik ni?? haha jangan konpius.. senanyer kami ni baru blik dari jalan raya kat puchong... umah sedara amey.. dah petang tu kitorg g la jenjalan kat tasik s.alam ni mmg port aku ngan hamey lpak kalo nk kelah ker atau sja lpak2...


memula smpai tak tau nak buat aper.. dok jerla atas palang2 tuh.. smabil mnkmati udara ptang yg damai.. hehhe.. ni baru jer smpai ni... smbil tgk heywan yg ada dlam tasik tuh...

kendian datang la sorg pakcik ni jual eskem plak dah,, ting tong2 jer kjenye.. maka kitorg pon belila,., amik ati jer beli nih haha sian tgk dia jual2... leh la lpak2 smbil mkan eskem.. sjuk sket kerongkong memasing hahaha...


dah tade keje amik la gbr sengal2 sket untuk mengisi masa lapang yang terluang ituh ahaha sori ek yg tu bukan rokok amey ke.. amey x mrokok... amey pnjam dari rkok mamat belang2 tuh hahah... saje je eksen2...

dah busan lepak sini.. kitorg g la jalan kaki kat tmpat ni.. aper yerh.. kt sblah wet wel tu.. ada kedai org jual ikan... tp kt sini ada gak buat akuarium untuk org tgk2 ikan yg pelik.. x byk sngat amik gmba ikan.. sbbb amik bidio byk hehe.. ish mmg plik la ikan2 ni... ni ala2 mcm watewel mini gtew.. yg mcm kat langkwi tu... atopon kt klcc tu aquaria gtew hahaa..


dah abih buang masa kat sini, aku amey ngan aweh cargas ke cineleisure kat damansara.. tgk cter papadom hehhe.. lawak gile rla cte tu... lama tak tgk cter mlayu yg bes.. kalo x cte rmlyu mmg bosan la... tp cte papadm mmg bes heheh tabik springggggg kat afdlin shoki hahah...

Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Monday, May 17

Fesyen Tudung Sekarang



Inilah serba sedikit pemakaian tudung yang kurang sempurna dan perlu diperbetulkan bagi menepati roh syariat yang sebenar sekaligus menggapai hikmah disebalik penetapan kewajiban menutup aurat. Sesungguhnya Rasulullah telah bersabda :

"Pada akhir umatku nanti akan ada wanita-wanita yang berpakaian namun (hakikatnya) telanjang. Di atas kepala mereka seperti pundak unta. Kutuklah mereka kerana sebenarnya mereka adalah kaum wanita yang terkutuk."(At-Thabrani Al-Mujamusshaghir : 232)



Tudung 'Mickey Mouse'

Pemakaian tudung yang hanya menutup bahagian rambut dan kepala tanpa menutup kedua-dua telinga.Barangkali untuk menunjukkan subang atau apa-apa perhiasan. Pemakaian yang lebih teruk ialah apabila tudung tersebut dililit sehingga menampakkan leher.


Tudung Lilit

Jenis tudung ini jika dilihat telah menutup keseluruhan kepala termasuk telinga tetapi tidak dilabuhkan menutup dada dan hanya dililitkan di leher sahaja.Kriteria menutup dada tidak dipenuhi seolah-olah ingin menayangkan kurniaan yang tidak diberikan kepada kaum lelaki.


Tudung 'See Through'

Salah satu jenis tudung yang popular ini banyak dilihat di merata tempat,kain tudung yang nipis menampakkan leher dan telinga walaupun telah menutup lengkap.Lebih teruk jika tidak memakai anak tudung kerana ianya seperti tiada beza dengan mereka yang tidak bertudung.


Tudung Jambul

Pemakaian jenis ini banyak dipromosikan dalam drama-drama Melayu yakni menutup separuh rambut di bahagian belakang dengan membiarkan yang depannya tersembul keluar seperti jambul unta. (Cara Pemakaian Ini Sering Digunakan Di Kalangan Isteri Menteri)


Tudung 'Singlet'

Tudung yang sempurna tetapi dengan hanya memakai lengan pendek menyebabkan aurat dan lain-lain perhiasan yang sepatutnya ditutup daripada menjadi tatapan umum.Tiada kelongaran hukum tentang penutupan aurat di kawasan awam hatta hanya untuk bersukan.


Tudung Saji

Sekejap pakai,sekejap tidak.Tudung atau lebih tepat dikatakan selendang yang hanya menjadi perhiasan leher. Boleh dilihat di kenduri-kenduri kematian yang mana selendang tersebut akan turun dan naik diangkat si pemakai seolah-olah menjadikannya seperti tudung mengikut keperluan situasi.







Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Petua Menundukkan Suami


Anda memang sudah “pakar” dalam hal bercinta. Namun apakah anda sudah 100% pasti apa yg anda lakukan itu cukup memuaskan hati suami anda? Anda perlu ingat ketika “bercinta”, suami isteri haruslah mampu memberikan kepuasan kpd pasangannya. Jika anda merasakan bahawa anda masih belum mampu “memuaskan”suami sepenuhnya, 12 tips yg dipaparkan ini mungkin mampu membantu anda.


1) Berani berinisiatif
Selalunya terjadi ketika hendak mengadakan hubungan seksual inisiatif selalunya dtg dpd pihak suami. Sedangkan isteri hanya menunggu. Ini kerana kebanyakan isteri berasa malu (tapi mahu ) untuk mengambil inisiatif walaupun mereka teringin utk melakukannya.

Sepatutnya dlm kehidupan seks suami isteri tidak boleh ada istilah malu. Isteri harus ber ani mengambil inisiatif sebab begini akan membuat suami gembira. Dan secara psikologi dapat mempengaruhi suami dalam bercinta.


2) Menghias Diri
Apabila ingin bercinta, isteri sepatutnya menghias diri. Jgn sesekali tampil ala kadar jer. Penampilan yg baik akan menambah semangat suami dlm bercinta. Sebab itu, sebelum bercinta, mandilah terlebih dahulu, pakailah pakaian yg bersih dan menarik. Juga sembur sedikit bau-bauan agar anda berbau harum.


3) Rapikan Kamar Tidur
Sebelum bercinta, rapikan tempat tidur. Bersihkan tempat tidur anda dari kain dan pakaian yg tidak berguna. Jika cadar dan sarung bantal kotor, gantikan dgn yg baru dan bersih. Jgn lupa untuk menyembur sedikit wangian agar ruang tidur terasa nyaman dan wangi. Tpt tidur yg rapi dan wangi secara psikologi akan dapat menambah semangat suami utk bercinta dgn anda.


4) Bersifat Aktif
Cumbuan adalah bumbu percintaan. Ia tidak boleh dipandang remeh kerana ianya sama penting dgn hubungan intim itu sendiri. Dan samada suami atau siteri, kedua-duanya dituntut utk aktif..
Sayangnya, dlm perkara ini yg aktif selalunya suami.. Isteri sering bersifat pasif dan menyerah. Agar suami cukup berghairah, isteri perlu bersikap aktif melakukan ransangan di tempat-tempat sensitif.


5) Penuhi Kehendaknya
Dlm bercinta isteri sering menolak untuk melayani permintaan suami. Ini sering menimbulakan rasa jengkel dan marah si suami. Sebenarnya tiada alasan mengapa isteri perlu menolak keinginan suami, kecuali dia ingin anda melukukan diluar tabii. Apabila apa yg diinginkan suami itu dipenuhi isteri, maka sua mi akan berasa gembira dan puas. Dan perasaan sayang akan semakin kuat.


6) Tidak Statik
Sering terjadi, isteri hanya mahu melayan suami dalam satu gaya sahaja. Hal ini boleh menyebabkan suami merasa bosan. Untuk menghindari kebosanan suami, layanilah suami dgn berbagai gaya .


7) Bersikap Sopan
Ketika bercinta, isteri jgn sesekali bersikap kasar. Sentiasalah mengamalkan sikap yg sopan. Sikap sedemikian secara psikologi mempengaruhi semangat suami utk bercinta.


8) Tidak Mengungkit Kelemahannya
Dalam bercinta jgn sesekali mengungkit kelemahan suami, misalnya mengungkit tentang ukuran penisnya yg agak kecil atau pendek. Ungkitan seperti ini boleh menurunkan ghairah suami.


9) Tidak Mengeluh
Jgn terlalu byk mengeluh kerana itu hanya akan menyebabkan semangat suami untuk bercinta menurun.


10)Jangan Banyak Berbual
Anda mungkin seorang yg suka berbual. tetapi perkara ini jgn diamalkan ketika anda dan suami anda sedang bercinta. Sebab hal ini akan menyebabkan tumpuan suami dlm menikmati percintaan.


11) Bersifat Terbuka
Bersifat terbuka dan jujur adalah satu kemstian dlm bercinta, katalah isteri tidak suka apa yg dilakukan oleh suami, jgn sesekali berdiam diri sahaja. Sebaiknya berterus terang dan memberitahu apa yg seharusnya dilakukan oleh suami. Sikap yg begini akan menambah semangat suami dlm bercinta.

12) Beri Pujian

Setelah selesai bercinta, jgn lupa utk memberikan pujian atas kehebatan suami. Dgn pujian suami akan berasa bangga.. Tetapi kalau suami kurang hebat jgn dicela. Dgn cara yg baik beritahu tentang kekurangannya dan kalau boleh beri cadangan untuk mengatasinya. Semua ini akan membuat suami tampil lebih baik lagi di masa akan datang.

Selamat mencuba...........




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Saturday, May 15

Doa Masuk Temuduga


Ambil ni doanya:

Bismillahi majroha wamursaha innarobbi laghofurrohim.
baca 3x. (Al-HUD ayat 41)


Masuk tempat temuduga kaki kanan, keluar kaki kiri


Dan lagi satu; untuk ketenangan ketika bertemuduga.



Dan (ketika itu) berkatalah Nabi Nuh (kepada pengikut-pengikutnya yang beriman):

“Naiklah kamu ke bahtera itu sambil berkata: ‘ Dengan nama Allah bergerak lajunya dan berhentinya ‘.

Sesungguhnya Tuhanku adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Friday, May 14

Tanda-Tanda Awal Kanser



(1) Kanser Pangkal Rahim
- Sebarang lelehan atau pendarahan yg luarbiasa, sakit selepas bersenggama dan turun berat badan.



(2) Kanser Payudara
- Bengkak atau gumpalan di buah dada, keluar cairan berdarah dari puting, pembesaran kelenjar di ketiak, kedutan pada kulit di buah dada.



(3) Kanser Usus Besar
- perubahan tabiat membuang air, hilang berat badan, sakit dalam perut dan usus, berlaku pendarahan semasa membuang air.



(4) Kanser Paru-Paru
- Batuk kuat berterusan, batuk berdarah, nafas termengah-mengah, sakit dada dan hilang berat badan.



(5) Kanser Perut
- Hilang berat badan, muntah berdarah, sistem pencernaan yg tidak teratur, cepat kenyang walaupun makan sedikit.



(6) Kanser Limpa
- Sakit di bahagian abdomen, hilang selera makan, turun berat badan, kulit dan mata menjadi kuning dan bahagian abdomen membengkak.



(7) Kanser Ovari
- Haid tidak teratur, tumbuhan keras di bahagian abdomen, sakit semasa bersenggama, ketumbuhan bulu rambut yg melampau, suara menjadi lebih mendalam.



(8) Kanser Otak
- Sakit kepala, muntah-muntah, gangguan penglihatan, lemah atau lumpuh, pening/ pitam, pelupa, perubahan personaliti.



(9) Kanser Prostat
- Sukar dan sakit semasa kencing yang berpanjangan.



(10) Kanser Darah (leukimia)
- Letih, pucat, mudah lebam dan mudah mendapat jangkitan (infection).



(11) Kanser Tekak
- Suara garau/ serak, ada ketumbuhan di tekak, sukar menelan dan kelenjar membengkak di leher.



10 PENYEBAB UTAMA KANSER


1) Makanan
2) Alkohol
3) Sinaran cahaya matahari
4) Pengambilan ubat
5) Perokok yang tidak aktif
6) Tembakau
7) Radiasi
8) Pekerjaan
9) Pencemaran air dan udara
10) Keturunan



DIET UNTUK MENCEGAH BENJOLAN PADA PAYUDARA


1) Hindari makanan berlemak dan bergoreng
2) Hindari makanan ringan yang masam
3) Kurangkan minum kopi dan minuman bergas
4) Berhati-hati semasa mengambil ubat selsema ataupun aspirin
5) Ambil makanan mengandungi vitamin E, B-6, dan evening primrose oil


Produk Pengguna dan Makanan yang signifikan mendatangkan kanser.

1. SATAY bersama dengan timunnya, sebabnya memakan satay bersama karbon yang terhasil selepas pembakaran akan mendatangkan kesan karsinogen! Karsinogen adalah Suatu keadaan yang menyebabkan barah, Timun adalah anti-karsinogen.


2. Jangan makan udang selepas mengambil Pil Vitamin C. Yang mana anda akan mati keracunan Arsenik dalam beberapa jam sahaja.


3. "Bah Kut Teh" (daging babi)
Cuba tuangkan Coke (minuman bersoda) atas kepingan daging babi tu dan tunggu sekejap, anda boleh nampak ulat berenyut-renyut keluar dari sana. Fakta diperolehi dari "Health Corporation of Singapore ".


4. Barah - akibat penggunaan bahan dalam shampoo.
Jika kandungan dalam shampoo anda mengandungi Sodium Laureth Sulfate atau ringkasnya SLS. Bahan ini akan menyebabkan barah dalam jangka masa yang panjang. Shampoo yang disahkan mengandungi bahan ini ialah:- Palmolive, Paul Mitchell, L'Oreal, Hemp Shampoo terbaru keluaran body shop, Nature Force dan lain-lain lagi. Shampoo Clairol's Herbal Essence adalah satu-satunya yang mengandungi Sodium Laureth Sulfate secara tunggal.


Meskipun pertanyaan telah dibuat terhadap syarikat ini dan jawapan dari mereka ialah, "Ya memang kami dah tahu masalah ini tetapi kami tidak boleh melakukan apa-apa kerana kami memerlukan bahan yang boleh mengeluarkan busa yang banyak". Dalam pada itu, Pasta Colgate & Dee Dee (untuk kanak-kanak) turut mengandungi bahan yang sama untuk penghasilan busa.


5. Makanan jenis mee segera (tak kiralah maggi, koayteow dsb)


6. Bawang Goreng segera.
Seorang kawan melawat ke sebuah perusahaan kecil membuat bawang goreng, dan melihat terdapat banyak straw minuman, yang bewarna dan tidak bewarna diasingkan. Apa yang mengejutkan ialah Straw yang tidak bewarna dicampur bersama gorengan bawang yang bertujuan apabila plastik straw tersebut dipanaskan, ianya melebur lantas menyaluti bawang tersebut. Sebab itulah kalau bawang goreng segera yang dibeli terdedah kepada udara tak akan lembik tapi kalau kita buat sendiri lembik dalam masa yang singkat sahaja.





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Wednesday, May 12

Si Adam Gebu

suka sangat dengan jejaka si adam gebu ni... tersangat la montel... tapi gmba terbarunya dia lagi tembam... waaaaaa.. nak juger anak bam bam cenggini ehhee.. mak ayah dia kecik jer.... tapi anak2 sehat walepiyat... syommeyyyy.....




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Konvokesyen










video~fatimah n family my niece~

Akhirnya knvo jgk hamey... dpt jgk sgulung ijazah... wlaupun lmbat sket.. sbb pnh ambik cuti 1 sem.. x kisah la kan daling.. janji lu dpat jgk dgree neh hahaha... aku g ngan abg n adik dia jer.. yg lain xpat dtg.. wktu ni tme skola... aku pon monteng skola gak sama la dgn hamey hahah.. tape.. buat sajer.... sari sblum tu tmma konvo anak buah aku.. blaja gak kat uitm perak amik kos estate management.. skang sbng dgree kat sahalam.. amey amek kos building surveyor.. alih2 skang jd ckgu plak..

Memula aku tak suka sngt dia jadik ckgu... gila2 aku anti dia jd cgu.. tgk2 aku plak jadik cgu.. ha tulaaaaaaaaaa... kan dahhhhhhhhhh.. x suke2 tgk jadik gak ckgu... setaun lak tuh hahaha... skg aku dah leh trma laaa kerjaya yg dia minat tu.. sb aku dah paham dahhh ehhehe.. amey ngaja kat sarjana.. salah satu skolah game kat kg dia tula hehe.. aja math n sains... taun lpas aja form5.. taun ni aja 1,2,4 plak... insyaalah skola tu nak serap amey jadik tetap kalo ade jeki ton dpan.. dah kene ikat 2 taun.. kalo x slap kene htar upsi amik sjil pndidikan plak 10 bulan.. hmm bila plak aku nak kawen neh hahaha.. adoiyaii...

Mknanya kalo dah dia tetap kat situ mau jugak aku dok sana keje sane plak..... hmm sbb tula aku tolak twaran keje ckgu kt skolah aku ni haaaa.. kang kallo keje sini.. dia keje sane.. waduhhh susa bangettt tu jaohhhhh ... x lalu aku laaa... ni pon dah dkat 3 taun aku berjauhan hehe.. jmpa leh kira jer bapa kali.. 2,2 sbuk dgn urusan skola... sengsara btol hehhe....

ishhh jauh tul melalut.............. hmm lantakla............. hahaa



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...