Bukan Blog Kamu: April 2010

Wednesday, April 28

Mukjizat di sebalik BISMILLAH


KELEBIHAN-KELEBIHAN BISMILLAH



1) Yang pertama ditulis Qalam adalah BISMILLAH. Maka apabila kamu menulis sesuatu, maka tulislah BISMILLAH pada awalnya kerana BISMILLAH tertulis pada setiap wahyu yang Allah turunkan kepada Jibrail.



2) "BISMILLAH untukmu dan umatmu, suruhlah mereka apabila memohon sesuatu dengan BISMILLAH. Aku tidak akan meninggalkannya sekejap mata pun sejak BISMILLAH diturunkan kepada Adam." (Hadith Qudsi)



3) Tatkala BISMILLAH diturunkan ke dunia, maka semua awan berlari ke arah barat, angin terdiam, air laut bergelora, mendengarkan seluruh binatang dan terlempar semua syaitan.



4) Demi Allah dan keagunganNya, tidaklah BISMILLAH itu dibacakan pada orang sakit melainkan menjadi ubat untuknya dan tidaklah BISMILLAH dibacakan di atas sesuatu melainkan Allah beri berkat ke atasnya.



5) Barangsiapa yang ingin hidup bahagia dan mati syahid, maka bacalah BISMILLAH setiap kali memulakan sesuatu perkara yang baik.



6) Jumlah huruf dalam BSMILLAH ada 19 huruf dan malaikat penjaga neraka ada 19. Ibnu Mas'ud berkata: "Sesiapa yang ingin Allah selamatkan dari 19 malaikat neraka maka bacalah BISMILLAH 19 kali setiap hari."



7) Tiap huruf BISMILLAH ada JUNNAH (penjaga/khadam) hingga tiap huruf berkata, "Siapa yang membaca BISMILLAH maka kamilah kekuatannya dan kamilah kehebatannya. "



8) Barangsiapa yang memuliakan tulisan BISMILLAH nescaya Allah akan mengangkat namanya di syurga yang sangat tinggi dan diampunkan segala dosa kedua orang tuanya.



9) Barangsiapa yang membaca BISMILLAH maka akan bertasbihlah segala gunung kepadanya.



10) Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 21 kali ketika hendak tidur, maka akan terpelihara dari gangguan syaitan, kecurian dan kebakaran, maut mendadak dan bala.



11) Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 50 kali di hadapan orang yang zalim, hinalah dan masuk ketakutan dalam hati si zalim serta naiklah keberanian dan kehebatan kepada si pembaca.




Sabda Rasulullah, "siapa yang menyampaikan satu ilmu dan orang
mengamalkannya maka dia akan beroleh pahala walaupun sudah tiada...."





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Monday, April 26

Kelas Mekap

Pagi ahad lepas, TB ader join kelas mekap bersama mak andam.. Pogem ni under Zhulian... laaa dah sampai baru TB tau.. sebab malam tu TB dapat msg dari sorang kakak kenalan dari patient klinik tempat TB koje ni...

Katernyer ade kelas mekap dalam RM50 jer... wow!! murah tu... sebab tu TB nak pegi... biasanya kat lua kalo betul2 punyer kos mekap mst beratus2 sampai cecah riban2 lagi.... tu yg esaitet nak g tuh... tak kisah la under zhulian pon.. janji TB pegi dapat gak ilmu ni....

Macam biasalah kalo dah sampai sini mestila diorg pomot barang2 zhulian kan.. memang lawa sesangat la barang kemas diorg tuh... cantik... macam emas betul... tapi TB tak beli pon sebab datang situ mmg semata2 nak belajar jer.. so tader la duit lebih nak bawak pon kan....

Ni kat bawah ni gambo2 yang TB sempat snap... tak detail sangat sebabnye betri plak nak abih... tapi boleh jugak la diguna pakai...


1. saat muka dicuci dari segala kotoran..


2. Lepas dicuci, ubuh foundation plak


3. Dah siap buh foundation


4. Pastu tepek2 kan loose powder plak..


5. Kendian, di layang2 kan plak pkai compact powder..


6. Muka siap dibedak


7. Buh plak eye shadow.. bahagian gelap dok tepi2 keh


8. Sapu plak eye shadow kale terang di bawah kening di atas kelopak


9. Dah siap!!!


hahaha... gamba tak cukup.. tiba2 dah siap plak... leskali btau yerh.. betri da beh... ehhe.. pas buh eye shadow tu mak andam tu lengkapkan bahagian bulu kening ngan celak, matanya dengan mascara, di bawah mata nya pon dicelakkan... Pipi nya plak macam besela letak blusher n bibir nya di letak lip gloss sajer...

Kater mak andam tu, ni mekap simple jer.. asas.. tak seswai untuk peranten.. macam nak g keje ker bleh la wat mekap ceni....

Yang sadis sket si modelnya awat la masammm jer... hahaha... nak gelak jer tgk muka dia.. katernyer dia tengah moody.. tu yang tader mood tu.. memang tak senyum aku tgk minah nilah... hilang seri mekap sebab dia masam...

Yang lain tanak jadi model sebab sumer nak belajar.. tinggal la cik adik sorang ni pekerja pembantu kat kedai tu jadik mangsa... hehehe...

ape pon.. TB seronok dapat belajar skill mekap.. walopon tak detail sangat etlis ader gak pengalaman belajar.. sbb pasni TB nak g belajar ngan kawan TB yang proffesional tuh...

wahhh mesti seronok!!!







Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Tips Pengantin Baru

WASIAT RASULULLAH S.A.W. ADAB UZ-ZIFAF Ahmad telah menceritakan :


"Telah menceritakan kepada kami oleh 'Amru bin Hafsah dan Abu Naar dari Muhammad bin Al-Haitham dari Ishak bin Hanjih, dari Husaif dari Mujahid daripada Al-Khudri yang berkata :


"Rasulullah s.a.w. telah berwasiat kepada Saidina Ali bin Abi Talib r.a di mana baginda telah bersabda :


"Wahai Ali, bila pengantin perempuan masuk ke dalam rumahmu, maka (suruh ia) tanggalkan kasutnya ketika ia duduk dan (suruh ia) membasuh kedua-dua kakinya. Maka sesungguhnya apabila kamu berbuat demikian Allah mengeluarkan tujuh puluh (70) jenis kefaqiran dari rumah kamu,! dan Allah s.w.t. menurunkan tujuh puluh (70) rahmat yang sentiasa menaungi di atas kepala pengantin sehingga sentiasa keberkatan itu meratai setiap penjuru rumahmu dan pengantin itu sejahtera dari penyakit gila, sawan (gila babi) dan sopak selama mana ia berada di dalam rumah tersebut. Laranglah pengantin itu daripada memakan dan meminum empat (4) jenis makanan ini pada minggu pertama perkahwinan iaitu :


1. Susu

2. Cuka

3. Coriander (Ketumbar)

4. Apple Masam


Saidina Ali r.a bertanya : "Wahai Rasulullah, mengapakah empat jenis makanan ini di larang..?"


Baginda menjawab : "Kerana rahim perempuan itu kering dan sejuk, dengan sebab dari empat perkara (makanan) ini untuk menghalang dari dapat anak. Sesungguhnya tikar di penjuru rumah adalah lebih baik daripada perempuan yang tidak dapat anak."


Saidina Ali r.a ! bertanya : "Wahai rasulullah, mengapakah cuka itu dilarang..? (semasa haid dan semasa minggu pertama perkahwinan)."

Baginda menjawab : "Apabila ia minum cuka semasa haid, sesungguhnya haidnya itu tidak akan bersih selama-lamanya secara sempurna .


Mengenai Coriander (ketumbar) ia mengganggu haid di dalam perutnya dan menyukarkan kepadanya kelahiran .


Tentang Apple masam, ia memotong haid sebelum masanya maka menjadikan haid itu berlalu begitu saja dengan sebabnya."


"WAHAI ALI PELIHARALAH WASIATKU INI SEBAGAIMANA AKU TELAH MEMELIHARANYA DARI JIBRIL A.S."





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Saturday, April 24

12 Titik Ghairah Bagi Lelaki ~ 18SX

1.BELAKANG TELINGA

Ada lelaki yang begitu sensitif dikawasan belakang telinga Jangankan dicumbu malah disentuh saja sudah membuatkan lelaki kegelian . Saat dicumbu ghairah lelaki akan mulai memuncak.Gesekan lidah akan menimbulkan rangsangan yang hebat.Kerana terlalu suka kadang kala lelaki akan memiringkan kepalanya bagi membuka peluang kepada pasangan untuk menjelajah lengkuk yang terletak dibelakang telinga.


2. TELINGA

Cuba teka kenapa pasangan anda seting mencumbui atau menjilat telinga anda Jawapannya ialah keran asi dia berharap anda akan memberi perhatianyang sama pada telinganya. Menurut penulis buku How to Be A Great Lover, hormon lelaki iaitu testosteron sangat mempengaruhi kepekaan daerah sekitar telinga. Maka tidak hairanlah jika rangsangan pada telinga lelaki lebih berkesan berbanding telinga wanita. Lelaki akan naik ghairah apabila cuping telinganya dikulum atau dihisap.


3. BAHAGIAN BAWAH TULANG TENGKORAK

Menurut ahli terapi pakar urut profesional biasanya akan mengelak kawasan urat nadi dan saraf yang tidak berotot. Kerana kawasan ini adalah daerah berbahaya dan pantang tersentuh. Daerah ini sangat sensitif terhadap sentuhan . Kulit dibahagian ini lebih nipis kerana banyak saraf yang berkumpul. Oleh itu lelaki mudah terangsang apabila disentuh. Sentuhan pada daerah berbahaya yang berada dibawah tulang tengkorak ini bolen membangkitkan ghairah. Usapan ringan di daerah ini dapat menambah keintiman anda dengan pasangan.


4. BAHAGIAN BAWAH LENGAN

Ramai yang mengakui sentuhan ringan di daerah ini iaitu dari pergelangan tangan hingga siku cukup untuk merangsang ghairah. Tetapi sentuhan yang terlalu cepat dan kasar tidak akan menimbulkan sensasi erotis. Ciuman pada daerah ini akan menambahkan lagi rangsangan dan sudah pasti gejolak seks anda meluap- luap.


5. PANGKAL LEHER

Gigitan kecil ala vampire dibahagian otot besat yang terbentang dari leher hingga kebahu juga boleh memancing ghairah seksual lelaki . Ketegangan pada otot menambahkan lagi nikmat gigitan. Malahan ia kakan membuatkan anda berasa seolah-olah tidak sabar untuk melayar bahtera


6. ATAS BIBIR

Bahagian muka paling sensitif terletak diatas bibir. Disitulah terletaknya hujung saraf perasa. Sentuhan selembut mana pun mampu membuat anda dalam keadaan aduhai.Apatah lagi bagi lelaki bermisai nipis. Bahagian ini boleh diusik dengan lidah. Sentuhan-sentuhan lembut seperti bulu ayam atau apa saja benda berbulu dan lembut akan membuat sentuhan lebih bermakna.


7. KULIT KEPALA

Antara sebab lelaki suka ke salon ialah kerana ketagih urutan di kepala.. Semua lelaki termasuk yang botak akan menyukai urutan dibahagian kepala , kulit dibahagian kepala sangat nipis dan menyimpan terlalu banyak sarang perasa. Untuk melakukannya cuba berbaring di riba pasangan dan minta dia ramas kepala anda. Ghairah anda dijamin akan menjalar.


8. PUTING

Puting lelaki amat sensitif tetapi ia sering diketepikan. Walhal sentuhan pada puting dapat mempercepatkan proses orgasme. Ia disyorkansupayan pasangan anda meletakkan sebelah tangannya pada dada anda sambil jari jemarinya bermain-main lembut putting dada anda, manakala sebelah tangannya lagi mengusap lembut bahagian perut. Sudah tentu ghairah anda menggebu. Tapi ingat ! walau apa pun yang dibuatnya pada puting anda pastikan ia tidak deperlakukan denga kasar kerana ia akan menjejaskan ghairah.


9. TAPAK TANGAN

Tapak tangan antaradaerah yang sangat sensitif untuk dirangsang. Urat-urat kecil dibahagian ini begitu peka dengan geselan atau urutan. Jika diurut pada bahagian ini anda akan berasa cukup ghairah seolah-olah anda ingin melakukan hubungan seks ketika itu juga.


10. JEJAK CINTA

Jejak cinta terletak diantara pusat hingga ke rerembut kemaluan. Kawasan ini jika ditekan secara perlahan-lahan akan membangkitkan sentuhan erotis. Ia boleh dilakukan dengan gerakan melingkar menggunakan seluruh jari( ini boleh dicuba sendiri )


11. TULANG TONGKENG

Kedudukan tulang tongkeng terletak pada bahagian paling bawah tulang belakang. Daerah ini akan memberi kenikmatan tersendiri jika disentuh dengan lembut. Mengurut daerah ini dengan losyen boleh memberi kesan yang luar biasa kepada anda.


12. TULANG PINGGUL

Bahagian ini banyak terdapat saraf-saraf perasa kerana letaknya berdekatan dengan alat kelamin. Nafsu akan bergelora apabila kawasan ini diramas atau digigit





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Make Over yang Tak Over






Senanyer mmg dah lama TB teringin nak hamik gamba cenggini tau.. pengaruh dari kengkwan yang hamik gambo cenggini jugak la nih...

Akak TB dapt call dari kak iparnya.. mintak dia datang wat facial ngan foto session kat satu spa milik cina kat melaka... akak TB (tb panggil acik) ni tak minat sangat.. lagipun dia dah mmg ader tmpat yg slalu dia buat facial & spa ni..

So acik ni offerkan la kat TB..

"ko nak tak amik pakej tu sebab kak ela dah bayar tapi takpat pegi plak sebab ader hal.."

"wahh yeke.. ha bleh jugak.. tapi nanti kene byr balik kat kak ela la..."

Dengan semangat yg bekoba2nya maka pegilah TB ikot appintment spt yg dijanjikan.. kejadian ni masa Jan 2010.. ahha lamer betul nak hapdet sebab baru jer dapat gambanya... lembab betul!

Sampai jer kat Spa tu.. TB segan plak.. sebab tgk kat situ penuh ngan org Cina.. lagi plak uu mmg taleh blaaa la dok ctu.. sambutlah sorg amoi tu tanya ada apa kan... acik Tb pon btau la yg kitorg dtg ni sebab gantikan kak elanya...

oo dia pon angguk2 paham pastu dipersilakan duduk... yg TB hangin sesangat tuh bukan aper.. kate appointment kul 2.. bila dah smpai kul 2 suh tnggu plak.. ramai kasteme katenyer...

Bertambah bengang lagi bila yg dtg lewat bleh plak masuk dulu... oh lupa nak cter.. masa TB dtg tu utk photo session ngan mekap jer... facial plak esoknya.. masa tu jer dah pelik.. patut nya facial dulu barulah di mek over kan betul tak??

TB pon tgu la cam org bengong kat situ dengan rasa berbulu jer.. sementara tnggu tu dia pomot la barang2 mekap dia.. mula2 rasa cam nak beli.. alih2 tgk brg tah cap aper tak penah dgr pon jual mahal nak mampos...kalah la brg2 branded kat mesia yg bese kita dgr tuh.. baik aku beli M.A.C ker contohnyerla kot nak beli mahal ker kan...

TB tamow la beli.. ckap nak tgk jerla dulu..tanak beli tu TB punyer pasal la yertak.. amoi2 kat situ tarik muka plak...

Ader kat 2 jam tau dok nunggu kasteme2 lain tu abih... mmg tensen!!! bila dah tader org baru diorg pnggil TB masuk.. aisehhh Tb tak bwk baju lawa plak.. mmg diorg ader baju pon kalo nak salin.. tapi baju diorg tau2 jer la kalo amoi2 ni pkai.. fuhhh sheksiiiii...

Takkan la aku yg bertudung ni nak pkai baju2 camtuh eeee dala potogaper nyer pon lelaki.. so msuk la TB lam bilik mekap.. yg Tb hangin laginya... diorg dah mula gelak2 tau.. patu cakap lam bhasa cina... eee aku dah buat muka paling cipan dah masa tu sebab menahan marah yg amat sangat...

Nak jer Tb balik!!! diorg suh bukak tudung Tb cakap taper nak amik gmba pkai tudung... tah aper la agaknya diorg ngumpat aku tuh sengal betul diorg neh... yg lagi s**l seket bila bulu mata palsu pon diorg caj sampi 20ringgit.. kurg haja tul.. mmg kene ketuk la TB masa tuh!!

Mengenangkan TB gantikan org jer ni.. kalo ikotkan Tb tak kuasa nak masuk kedai cina.. bersepah lagi bisnes2 org melayu yg kita kene majukan... nak kaya kan diorg buat haper!! haha poyo jer cakap.. padahal ader jer kedai cina aku masuk.

Bukan aper.. kalo ader kedai melayu baik g kedai melayu.. andai kater da tader pilihan terpksa la g kedai cina plak..

ok sambung balik....'

selesai amoi tu mekapkan aku.. aku pon tgk hasilnya,... HAMPEH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

WOI AMOI GEMOK!! aku mekap lagi lawaaaaaa laahhh bengong!!!! .. marah aku lam hati.. hehehe.. emo giler aku masa tuh!!

TB tau asas mekap.. so kalo takat nak mekap kejap ala2 macam nak g pasar malam ni baik tak payah.. baik TB mekap sndri n amik gmbar sndri...

"dah ker?" aku tanya amoi tuh..

"ok dah".... dahla sket pon tak senyum ker haper... masam mcam aku curik duit dia plak.. eee sengal betul muka nyonya tak cukup sipat tuh!! hahahhaha..

Selesai mekap TB masuk plak lam bilik ala2 studio tuh.. so bergamba sakan la TB lam studio tuh.. aper jer si potogape suh buat TB buat.. so mmg cam gamba pompuan gatal jerla hasilnya...

Dah abih tu maka pulanglah TB dengan muke yang paling bengkek jer... balik tu TB nangissss ahhahaha nangis dowh ngadu dgn amey TB lah...

Puas dia pujuk suh sabo... esoknya plak ader facial treatment kan?? hmm mintak mahap la Tb nak pegi.. meskipun TB tak bayar.. tak sanggup lagi dah kalo camtu la layanan diorg... so sori la nak tebal kan muka macam aku mintak duit diorg plak...

Bila dah bengang mula la TB nak balas dendam haha.. dendamnya aper tau? TB berazam nak ader kedai sndri yg sama cam format cam diorg tuh... ader pakej mekap n potogapi.. sebab tu la TB skang ni sbuk nak kmpul modal n nak cari kusus2 utk potogapi ngan mekap..

Basic dah ader.. cuma nak tambah sket ilmu supya lagi professional.. huhu!! TB bearazam nak bersaing cam diorg walopon diorg tak tau ehhehee..

Moga2 dipermudahkan segala urusan.. amin...




TB : tak letak sumer gamba pon.. malula nak letak.. ni jer yg leh letak.. sebab rasa tak gedik sangat tapi still gedik heh heh heh




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Friday, April 23

Apa Erti Di Sebalik Alamat E-Mel


1. GUNAKAN NAMA PENUH
sekiranya namanya Amirul Khairudin, dia menggunakan alamat emelnya sbg 'amirul_khairudin@yahoo.com' iaitu menggunakan nama penuhnya. Ia menggambarkan bahawa dia seorang yang penuh tanggungjawab dan tak suka berahsia. Dia juga boleh dipercayai dan jujur dalam setiap perbuatannya. Tapi ingat, jangan cuba perlekehkan dia.




2. NAMA DEPAN & TENGAH
contohnya: Amirul Khairudin Mohd Tarmizi. Dia menggunakan alamat email sbg 'amirul_khairudin@yahoo.com' iaitu nama awal dan tengah tanpa nama bapanya. Ia menunjukkan bahawa dia seorang yang sangat menghargai dirinya sendiri dan sanggup ketepikan hal org lain demi kepentingan sendiri. Selain itu, dia juga berani utk tampil di khalayak ramai dan mengeluarkan pendapat dengan lantang.




3. NAMA & TAHUN
contoh: Umu Atiah ditulis sbg 'atiah2002@hotmail.om'. Wah! Dia dikatakan seorang yang mempunyai ego yang tinggi. Pantang sesiapa yang cuba nak tentang pendapatnya. Selain itu dia jugak tak suka komitmen dlm jangka masa yang terdekat ini. Kewujudan tahun di akhir nama seolah-olah memperlihatkan dia tidak luas pandangan. Bagaimana dgn tahun 2003? Apakah dia juga akan turut mengubah tahun di akhir nikname itu?




4. NAMA SAMARAN
contoh: 'albertowalbouqueowkay@tokeikedai.net' Dia langsung tidak menggunakan nama penuhnya dan menggunakan nama samaran yang cukup menarik. Ia menunjukkan bahawa dia seorang yang gemar hidup dalam khayalan hingga kadangkala menyusahkan orang lain. Namun dia disukai ramai kerana sifat humor yang dimilikkinya membuatkan org selesa bila berada disisinya. Jika diasah, dia boleh menjadi pemimpin, dgn gaya tersendiri.




5. NOMBOR & ABJAD
contohnya SN24275. Namanya hanya diwakili oleh abjad dan huruf saja. Ia menggambarkan bahawa dia seorang yang bersikap tertutup dan memerlukan masa yang agak lama sebelum mampu 'membuka' dirinya kepada seseorang. Itupun seadainya kepercayaan mampu diraih. Jika tidak.... kirim salam saja lah.!



TB : nama2 di atas cuma contoh sahaja.. tade kene ngene ngan tuannya yang sebenar hehehehe





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...